خبرگزاری کار ایران

خسارت های قرار گرفتن در یک تصادف زنجیره ای

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۶۸۳

داشتن تصادف در هنگام رانندگی از اتفاقاتی است که ممکن است برای همه رخ بدهد و هر کسی حداقل یک بار آن را در زندگی خود تجربه می کند. تصادفاتی که داخل شهر اتفاق می افتند معمولاً به دلیل سرعت پایین وسایل نقلیه و وجود موانع مختلف، شدت کمتری نسبت به تصادفات جاده ای دارند و غالباً منجر به جراحت سرنشینان نمی شوند.

در مورد تصادفات جاده ای اوضاع کاملاً فرق میکند، در جاده های برون شهری و مخصوصاً در آزادراه ها سرعت وسایل نقلیه بسیار بالاست و به دلیل وجود موانع کم در بین راه، معمولاً کنترل زیادی روی سرعت وجود ندارد و همین باعث می شود که در صورت داشتن تصادف، شدت تصادفات بسیار بیشتر بوده و غالباً منجر به جراحت سرنشینان و حتی مرگ آنها شود.

در فصول سرد سال که مسیر ها لغزنده هستند و بارش برف اصطکاک بین لاستیک و جاده را به حداقل می رساند، امکان بروز تصادفات زنجیره ای به وجود می آید. حتما شما هم در اخبار رسانه های مختلف تصاویری از تصادفات زنجیره ای شدید را مشاهده کرده اید یا حتی خودتان در یکی از آنها حضور داشته اید. در تصادفات زنجیره ای معمولاً چندین خودرو به صورت زنجیروار به همدیگر برخورد می کنند و همین باعث می شود که خسارت بسیاری به خودروها وارد شود. در این مقاله به خسارت های ناشی از قرار گرفتن در یک تصادف زنجیره ای می پردازیم و بررسی میکنیم که هر یک از قسمتهای خودرو ممکن است دچار چه صدماتی شود.

خسارتهای تصادف زنجیره ای برای خودروها

تصادف زنجیره ای معمولاً زمانی اتفاق می افتد که یکی از خودروها به دلایل مختلف کنترل خود را از دست بدهد و شرایط نیز به گونه ای باشد که تصادف یک خودرو با خودروی دیگر باعث ایجاد زنجیره ای از تصادفات مختلف شود. با توجه به اینکه خودروها از جهت های مختلف ممکن است با یکدیگر برخورد داشته باشند، صدماتی که هریک از خودروها از تصادف می بیند کامل متفاوت با خودروهای دیگر است و ممکن است یک خودرو بسیار بیشتر از خودروهای دیگر صدمه ببیند. به همین علت لازم است که تصادف از جهات مختلف را بررسی کنیم.

تصادف با خودروی مقابل

در تصادفات زنجیره ای معمولاً بیشترین نوع تصادف، تصادف از روبرو و با خودروی مقابل است. اولین چیزی که در این تصادف آسیب می بیند قسمت سپر و چراغ های خودرو است که معمولاً دچار شکستگی می شوند و نیاز به تعویض سپر و چراغ وجود دارد. علاوه بر این در صورتی که شدت برخورد کمی زیاد باشد ممکن است کاپوت خودرو نیز جمع شده و تغییر شکل دهد. در صورت جمع شدن کاپوت، به دلیل استفاده از ورق نازک تر نسبت به دیگر قسمت های بدنه خودرو، نیاز به خرید کاپوت جدید و تعویض آن وجود دارد و معمولاً نمی شود با صافکاری و نقاشی کاپوت خودرو را به حالت اولیه خود برگرداند. هنگامی که تصادف شدید باشد، علاوه بر سپر، چراغ ها و کاپوت، گلگیر خودرو نیز جمع میشود و شکل خود را از دست میدهد.

تصادف از قسمت جانبی

در تصادفات زنجیره ای اغلب تصادفات به صورت خطی اتفاق می افتد و هر خودرو با خودرو مقابل خود برخورد می کند اما هنگامی که شرایط جوی نامساعد و زمین لغزنده باشد، ممکن است تصادف ها شدت بیشتری داشته باشند و از جهات مختلف خودروها با یکدیگر برخورد کنند. در این حالت معمولاً درب های خودرو بیشترین آسیب را پیدا می کنند و دچار فرورفتگی می شوند و اغلب این موضوع باعث می شود که سرنشینان خودرو قادر به بازکردن درب نباشند. در اغلب خودرو ها برای ساخت درب خودرو از ورق های تقویتی استفاده می شود تا ضربات تصادف به سرنشینان خودرو منتقل نگردد و همین باعث می شود که درب ها مقاومت بیشتری نسبت به سایر قسمتهای خودرو داشته باشند. 

تصادف از سمت عقب خودرو

در تصادف های زنجیره ای آسیب دیدن قسمت عقب خودرو کاملاً معمول است چرا که معمولاً خودروهایی که در عقب هستند در اثر تصادف کنترل خود را از دست داده و با خودروی جلویی برخورد می کنند و همین باعث می شود که قسمت عقب خودرو ها در تمامی تصادفات زنجیره ای دچار خسارت شود. در صورتی که تصادف شدید نباشد، سپر عقب و چراغ ها تنها قسمت هایی هستند که آسیب می بینند و معمولا هم آسیب به اندازه ای است که سپر و چراغ ها باید تعویض شوند. بعد از سپر و چراغ ها، درب صندوق و سینی زیر خودرو نیز از جمله جاهایی هستند که بیشترین آسیب را می بیند. علاوه بر این در تصادفات شدید شاسی خودرو نیز آسیب می بیند و این یکی از مواردی است که در هنگام فروش خودرو به میزان زیادی از قیمت خودرو می کاهد.

خرید قطعات بدنه خودرو های ایرانی و خارجی

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، در تصادفات زنجیره ای معمولا آسیب های بدنه خودرو به اندازه ای است که نیاز به تعویض قطعات بدنه وجود دارد. قطعات بدنه خودرو را از چند راه مختلف می توان تهیه کرد. یکی از مطمئن ترین راه ها برای خرید قطعات بدنه خودرو، خرید اینترنتی است. فروشگاه پارس قطعه اولین ارائه دهنده قطعات بدنه به صورت فروش اینترنتی است و با سابقه بالایی که در این زمینه دارد، تمامی قطعات بدنه خودرو های ایرانی و خارجی از جمله درب عقب پژو ۴۰۵ و درب صندوق پراید ۱۳۱ در رنگ های مختلف، درب صندوق دنا، درب جلو و عقب رنو ساندرو و … را به دو صورت رنگ شده و کوره ای با قیمت مناسب برای فروش ارائه می دهد. پارس قطعه تمامی قطعات بدنه خودرو های ایرانی و خارجی را به صورت فابریک و رنگ شده به سراسر ایران ارسال می کند.

خسارت های قرار گرفتن در یک تصادف زنجیره ای

 

تفاوت قطعات بدنه فابریک و قطعات بدنه رنگی خودرو

قطعات فابریک بدنه، از اتاق اصلی خودرو ها جدا شده و به فروش می رسند. بنابراین این قطعات همان قطعات تولید شده توسط کارخانه اصلی خودرو هستند. این قطعات در پارس قطعه به صورت کارشناسی شده و تضمینی به فروش می رسند و شما با استفاده از این قطعات، خودرو تصادفی خود را به یک خودرو بی رنگ تبدیل می کنید که در هنگام فروش از قیمت آن کاسته نمی گردد.

قطعات رنگ شده کوره ای قطعاتی هستند که پارس قطعه آن ها را تولید می کند. قطعات بدنه به صورت خام از بهترین تولید کننده ها تهیه شده و در کارگاه های حرفه ای پارس قطعه به صورت کوره ای رنگ آمیزی می شوند. پارس قطعه اولین شرکت ایرانی است که قطعات رنگ کوره ای خودرو ها را ارائه می دهد. رنگ کوره ای کیفیتی به مراتب بهتر از رنگ معمولی دارد و حتی می توان گفت که کیفیت رنگ آمیزی قطعات در پارس قطعه، بیشتر از رنگ آمیزی اصلی کارخانه می باشد.

قطعات بدنه رنگ کوره ای دوام بیشتری در مقابل آفتاب سوختگی دارند و در تصادفات هم خودرو کمتر دچار رنگ ریختگی می شود. علاوه بر این مقاوت بسیار خوبی در برابر خراش و شسته شدن با کارواش دارند. لازم به ذکر است که قطعات رنگ کوره ای پارس قطعه در اتاق رنگ های حرفه ای و با تجهیزات بسیار با کیفیت رنگ آمیزی می شوند و در رنگ آمیزی آن ها به هیچ وجه از بتونه یا مواد مشابه استفاده نمی گردد و این موضوع توسط کارشناس رنگ به راحتی قابل تایید است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز