خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

برخی دستگاه‌ها بودجه را بهانه‌ای برای شانه خالی کردن از اجرای قانون جوانی کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۶۶۴

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در حوزه نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت، بررسی‌های لازم انجام و مشخص شد برخی دستگاه‌ها به تکالیف خودشان عمل نکرده‌اند.

 

 

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵:۱۸

کد خبر: ۴۷۰۳۱۲۸

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: بودجه؛ بهانه برخی دستگاه‌ها برای شانه خالی کردن از اجرای قانون جوانی جمعیت/با حمایت دستگاه قضا تاکنون صد‌ها کارخانه و بنگاه اقتصادی فعال شده‌اند

 

خبرگزاری میزان - ذبیح الله خدائیان در مراسم معارفه بازرس کل استان البرز با اشاره به وظایف مسئولان در امانتداری از خون شهدا، از تخطی از قانون به عنوان خط قرمز دستگاه قضا یاد کرد.

وی با اشاره به حمایت قاطع دستگاه قضا از تولید و سرمایه گذاری مشروع در دوره تحول و تعالی، خاطرنشان کرد: نباید سرمایه گذاران برای گرفتن یک مجوز دچار کاغذ بازی شوند و ضروری است مسئولان، امنیت روانی سرمایه گذاران را تامین کنند چراکه ایجاد اشتغال زمینه وقوع بسیاری از جرائم را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: با حمایت دستگاه قضا تاکنون صد‌ها کارخانه و بنگاه اقتصادی فعال شده‌اند و یا از تعطیلی و ورشکستگی آن‌ها پیشگیری به عمل آمده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: در این زمینه سازمان بازرسی هم به لحاظ جایگاه نظارتی نقش مهمی دارد و آماده دریافت و پیگیری گزارش‌های سرمایه گذاران در رابطه با مانع تراشی دستگاه‌های اجرایی است.

خدائیان توجه دستگاه قضایی و سازمان بازرسی به احیای حقوق عامه را مورد توجه قرار داد و در بیان مصداق به اقدامات این سازمان در حوزه نظارت بر اجرای قانون هوای پاک اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در این قانون تکالیفی برای دستگاه‌ها پیش بینی شده است که برخی از آن‌ها به وظایف خود به موقع عمل نکرده‌اند و همین عامل موجب مواجه شدن با آلودگی هوا در کلان‌شهر‌ها شده است.

رئیس سازمان بازرسی به نقش موثر این سازمان در حوزه احرای قانون هوای پاک اشاره کرد و گفت: در این زمینه تکالیف دستگاه‌ها احصا و به آن‌ها ابلاغ گردیده و راستی آزمایی انجام و برخی دستگاه‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند.

خدائیان تصریح کرد: در حوزه نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت، بررسی‌های لازم انجام و مشخص شد برخی دستگاه‌ها به تکالیف خودشان عمل نکرده‌اند.

وی ادامه داد: برخی بودجه را بهانه کرده‌اند در حالیکه یکسری از تکالیف نیاز به اعتبار مالی چندانی ندارد بلکه نیازمند تدبیر، دلسوزی و مدیریت جهادی است.

رئیس سازمان بازرسی اقدامات قوه قضاییه در حوزه رسیدگی به فساد علی الخصوص فساد اقتصادی را مورد توجه قرار داد و گفت: در دوره تحول و تعالی، مبارزه با فساد با جدیت دنبال و با مفسدین، دانه درشت‌ها و یقه سفید‌ها بدون جنجال برخورد قاطع می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی در دوره تحول و تعالی ضمن برخورد با تخلفات و جرایم در دستگاه‌های اداری و کوتاهی مسئولان در ارائه خدمت به مردم، از مسئولان سختکوش، پرتلاش، پاکدست و ریسک پذیر حمایت می‌کند.

خدائیان خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی ناظر بر اجرای صحیح قانون است و اگر مدیری قانون را اجرا کند ترسی از نظارت نباید داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز