خبرگزاری کار ایران

بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از دادگستری شهرستان کاشان/ تاکید بر ضرورت توجه به احیای حقوق عامه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۷۶۶

رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان اصفهان، وارد شهرستان کاشان شده است از محل دادگستری این شهرستان بازدید و از نزدیک مشکلات این حوزه قضایی را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا،‌ ذبیح الله خدائیان که در جریان سفر استانی رئیس قوه قضاییه به اصفهان، در شهرستان کاشان حضور یافته است، در نشستی با قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان به استماع مطالبات و درخواست‌های آن‌ها پرداخت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، گرامیداشت روز درختکاری، یکی از برنامه‌های ریاست قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی را ارتباط تنگاتنگ و رو در رو با مردم دانست.

وی با اشاره به سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه، پذیرش انتقادات با آغوش باز را از ویژگی‌های بارز این دوره معرفی کرد.

خدائیان اجرای عدالت و تکریم ارباب رجوع را منجر به افزایش رضایتمندی مردم دانست و افزود: در کنار این موارد باید رسیدگی به موقع پرونده‌ها را نیز مدنظر قرار داد؛ چراکه اطاله دادرسی باعث نارضایتی مردم خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با تاکید بر ضرورت احیای حقوق عامه، تصریح کرد: تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی، تغییر کاربری غیرمجاز و حتی سلب امنیت و آسایش مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از وظایف سازمان بازرسی کل کشور را مبارزه با مفاسد دانست و گفت: در این خصوص ریاست قوه قضاییه تاکید دارند تا با فساد، بدون جنجال و تبلیغات و با جدیت مبارزه شود.

خدائیان بر این نکته تاکید کرد که نظارت بر حسن اجرای قوانین و حسن جریان امور باید مورد توجه واقع شود، زیرا در برخی مواقع، قوانین در کشور به درستی اجرا نمی‌شود و لذا سازمان بازرسی و بازرسی استان‌ها موظف به پیگیری و نظارت در این خصوص هستند.

گفتنی است پیش از صحبت‌های رئیس سازمان بازرسی کل کشور، تاج افروز رئیس دادگستری کاشان به مشکلاتی از جمله کمبود کادر اداری، کمبود فضای فیزیکی و لزوم توجه به وضعیت معیشتی کارکنان دادگستری اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز