خبرگزاری کار ایران

معدن زغال سنگ «سنگرود» بازگشایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۵۰۸

واحد معدنی زغال سنگ البرز غربی (سنگرود) که از ۸ سال پیش به دلیل برخی مشکلات فعالیت خود را متوقف کرده بود، بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، واحد معدنی زغال سنگ البرز غربی (سنگرود) که در بخش فاراب منطقه عمارلو در شهرستان رودباراستان گیلان واقع شده است، پس از یک وقفه هشت‌ساله در تولید، مجددا بازگشایی شد.

برخی فعالان کارگری در استان گیلان با اعلام این خبر گفتند: واحد معدنی زغالسنگ سنگرود از شرکت‌های البرز غربی است که به صورت رسمی از امروز یکشنبه با  سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت خودرا از سر می‌گیرد.

به گفته وی، مراسم افتتاحیه این واحد معدنی قدیمی بر اساس اطلاعیه استانداری گیلان قرار است امروز یکشنبه (۲۱ اسفند ماه) با حضور استاندار و برخی دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در مسجدالمهدی (عج) معدن سنگرود برگزار شود.

به گفته وی؛ باتوجه به اینکه شروع به کار معدن زغال سنگ سنگرود در منطقه عمارلو موجب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود و به رونق روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان کمک می‌کند لذا در این راستا موانع سر راه معدن سنگرود با حمایت برخی مسئولان حل و فصل شد و معدن تعطیل شده پس از هشت سال شروع به کار می‌کند.

به گفته وی؛ این واحد معدنی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است واستخراج زغال سنگ در این واحد معدنی تعطیل شده نیازمند عملیات آماده‌سازی تونل‌ها وتامین نیروی کار متخصص است که امیدواریم با نظارت مسئولان این واحد براساس چارچوب‌های قانونی امنیت این معدن و کارگران شاغل در آن را تامین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز