خبرگزاری کار ایران

معرفی ورق هاردوکس یا ورق ضد سایش و مشخصات فنی آن

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۳۶۱

در باب معرفی ورق هاردوکس یا ورق ضد سایش و مشخصات فنی آن باید در نظر داشت که ورق هاردوکس که در واقع با نام ورق ضد سایش نیز شناخته شده است، از دسته ورق های آلیاژی هستند که در سال 1975 برای اولین بار این نمونه ورق های مقاوم تولید شدند و ورق هاردوکس به دلیل مقاومت بالایی که در برابر سایش و خوردگی دارد، در صنایع مختلفی به‌کار گرفته شده اند.

در واقع دلیل مقاومت بالای این دسته از ورق های ضد سایش به دلیل مصرف کم کربن در تولید و ساختار آن‌ها است که سبب انعطاف‌پذیری و مقاومت بالای محصول گشته است.

آهن پرو برند حرفه‌ای بازار آهن آلات است که بهترین محصولات را با قیمت مناسب به فروش می‌رساند. دلیل اینکه محصولات در فروشگاه آهن پرو با قیمتی مناسب به فروش می‌رسند بر‌آن است که قیمت مناسب در نظر گرفته شده در فروش، سبب سود بیشتر تولید کننده و مشتری شده است.

معرفی انواع ورق هاردوکس مورد استفاده در صنعت

ورق هاردوکس از دسته ورق‌های مقاوم و ضد سایشی است که دارای استحکام و چقرمگی بالایی هستند. استحکام بالای فولاد ضد‌ سایش سبب شده است که از این نمونه محصول بتوان به‌صورت ورق‌های نازک نیز استفاده کرد. در واقع می‌توان ورق ضد سایش را به صورت نازک نیز به تولید رساند و در صنایعی که فشار زیادی وجود دارد از آن‌ها استفاده نمود چرا‌که ورق هاردوکس مقاومت بالایی در برابر ضریه و سایش دارند.

ورق هاردوکس به دلیل مقاومت بالایی که در برابر عوامل ساینده دارند، دارای طول عمری بالا بوده و سبب صرفه جویی در هزینه‌ها نیز می‌شوند. در واقع این نوع ورق‌های فولادی در طیف گسترده‌ای از صنایع خاص به‌کار گرفته می‌شوند و مقاومت بالایی از خود نشان داده‌اند. انواع ورق ضد سایش دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها دارای درجه سختی متفاوتی نیز بوده‌اند که به همین دلیل تنها از هر یک از انواع ورق هاردوکس باید در صنایع مختص به خود استفاده کنید. انواع ورق های ضد سایش مورد استفاده در صنعت عبارتند از:

  1. ورق ضد سایش هاردوکس
  2. ورق ضد سایش ولداکس
  3. ورق ضد سایش دورستات
  4. ورق ضد سایش کرباسر
  5. ورق ضد سایش دیلیدو

انواع گرید ورق هاردوکس و مشخصان فنی آن

در زمان خرید ورق هاردوکس، با جداولی رو‌به‌رو خواهید شد که در کنار نام ورق ضد سایش، عددی نیز گذاشته شده است که توجه به این عدد که در واقع نشان دهنده گرید ورق فولادی است، نشان دهنده میزان سختی و چقرمگی خواهد بود.

ورق هاردوکس HiTuf

ورق هاردوکس HiTuf نمونه‌ای دیگر از ورق های ضد سایش هستند که کمترین میزان سختی را در خود دارند و در محیط‌هایی با دمای معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع ضخامت این دسته از ورق‌ها بین 40 تا 120 است و میزان درجه سختی آن بین 310 تا 370 برنیل به صورت متغیر است.

ورق هاردوکس 400

از این نمونه ورق ضد سایش برای مقاومت در برابر ضربه استفاده می‌شود که ضخامت ورق هاردوکس 400 برابر بین 3 تا 130 میلی‌متر است و دارای درجه سختی بین 387 تا 400 برنیل متغیر است.

ورق هاردوکس 450

ورق ضد سایش 450 نمونه ای از انواع ورق‌های پر‌کاربرد در صنایع مختلف هستند که دارای درجه سختی قابل قبولی نیز هستند و با ضخامتی بین 30 تا 80 میلی‌متر به تولید می‌رسند. در واقع از این ورق ضد سایش برای ساخت ماشین آلات حفاری و کامیون‌ها استفاده می‌کنند که این نمونه فولاد سخت دارای درجه سختی بین 425 تا 475 برنیل است. از جمله ویژگی‌های بی‌نظیر این محصول قابلیت جوشکاری و جوش‌پذیری بالا است.

ورق هاردوکس 500

ورق هاردوکس 500 با ضخامتی بیش از 5 میلی‌متر به تولید می‌رسد و برای استفاده در دمایی بیش از 250 درجه سانتی گراد مناسب نیستند و در دمایی بیش از 250 درجه سانتی گراد خواص مقاومتی و غیر مقاومتی خود را از دست می‌دهند. کاربرد این ورق ضد سایش برای ساخت نوار نقاله، چرخ دنده، سطل بیل و... است.

ورق هاردوکس 550

این نمونه ورق ضد سایش نیز با ضخامت‌هایی محدود تر به تولید می‌رسد که دارای درجه سختی بالایی بوده و عدد سختی آن بین 525 تا 575 متغیر است. ورق هاردوکس 550 اگر در دمایی بالا‌تر از 250 درجه سانتی گراد قرار بگیرد، خواص خود را از دست خواهد داد.

ورق هاردوکس 600

ورق گرید 600 بالاترین میزان درجه سختی را دارد و اغلب از این محصول در محیط‌هایی استفاده می‌شود که سختی بالایی مورد نیاز باشد. ورق هاردوکس 600 دارای درجه سختی بین 560 تا 640 برنیل است و ضخامت آن نیز وابسته به نوع کاربرد، بین 8 تا 50 میلی متر متغیر است. این ورق ضد سایش در برابر سایش و پوسیدگی دارای مقاومتی غیر قابل انکار است و در دمای پایین نیز مقاومت خود را حفظ می‌کند.

قیمت ورق هاردوکس

با توجه به اینکه انواع ورق هاردوکس دارای گرید‌های مختلفی هستند، مسلما قیمت آن‌ها نیز با توجه به نوع ساختاری که دارند، متغیر است. برای خرید انواع ورق هاردوکس باید به نوع نیاز خود توجه زیادی داشته باشید که مشاوران آهن پرو در صدد آن بر آمده‌اند تا بهترین محصولات را با قیمت مناسب به فروش برسانند. آهن پرو تیمی متشکل از متخصصان حرفه‌ای در زمینه آهن آلات ساختمانی است که از طریق این فروشگاه می‌توانید از قیمت انواع ورق مطلع شده و به صورت مستقیم از تولید کننده با نازل ترین قیمت ورق هاردوکس را خریداری نمائید.

معرفی ورق هاردوکس یا ورق ضد سایش و مشخصات فنی آن

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز