خبرگزاری کار ایران

امیر آشتیانی:

جت «یاسین‌» می‌تواند به‌عنوان هواپیمای پشتیبانی‌ نزدیک‌ استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۹۶۳

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: قالب تجهیزات جت یاسین بومی‌سازی شده و ‌یقین داریم ‌به عنوان ‌هواپیمای ‌پیشرفته می‌تواند مأموریت‌هایی که به نیروی‌ هوایی واگذار می‌شود را به خوبی انجام دهد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه رونمایی از نمونه معیار تولید و خط تولید انبوه جت آموزشی یاسین که با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما، ارتقای آموزش خلبانی است چرا که آموزش خلبانی از جمله آموزش‌هایی است‌ که‌ از اهمیت بالایی برخوردار است؛ انجام این امر نیاز  به هواپیمای آموزشی در کلاس های مختلف دارد.

وی‌ افزود: صنعت هوایی از سال‌ها پیش اقدام به طراحی‌ جت آموزشی یاسین کردند که امروز فرزند دوم آن رونمایی شد. ویژگی این جت آموزشی طراحی کاملا بومی آن است ‌که موجب شده تا از این نمونه بتوانیم برای هواپیماهای رزمی‌ و پشتیبانی ‌از نزدیک ‌نیز استـفاده کنیم.

وزیر دفاع یادآور شد: قالب تجهیزات این هواپیما بومی‌سازی شده و ‌یقین داریم ‌به عنوان ‌هواپیمای ‌پیشرفته می‌تواند مأموریت‌هایی که به نیروی‌ هوایی واگذار می‌شود را به خوبی انجام دهد و در کاهش مدت زمان آموزش و کیفیت آموزش ها موثر واقع شود.

همچنین در ادامه امیر حمید واحدی فرمانده نهاجا، اظهار کرد: در زمان گذشته آموزش خلبانان جت ‌هوایی در خارج از ایران انجام ‌می‌شد و به دلیل تحریم‌هایی‌ که علیه کشورمان اعمال شده، اولین‌ بخشی که تحت تاثیر این تحریم‌ ها قرار گرفت همین بخش بود که باعث شد نتوانیم آموزش ها را در خارج دنبال کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: این‌ امر باعث‌ می‌شود دوره آموزش ها کامل‌تر و کوتاه‌تر شود و در آینده نزدیک هواپیمای شکاری که «کوثر» نام دارد نیز می تواند به ارتقای توان دفاعی کشورمان منجر ‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز