خبرگزاری کار ایران

آغاز نمایشگاه «دهَ بر دهَ» با آثاری از هنرمندان معاصر

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۶۳۳

نمایشگاه «دهَ بر دهَ» شامل آثاری از سعید امکانی، رامین حفیظی، امیر سقراطی، علیرضا آدم‌بکان و برخی دیگر از هنرمندان از امروز جمعه نوزدهم اسفند تا اواسط ماه اول بهار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا نمایشگاه شامل آثاری از هنرمندان معاصر در گالری ثالث برگزار می‌شود. 

علیرضا آدم‌بکان، سعید امکانی، علیرضا پویا، حسین تمجید، عیسی جباری، رامین حفیظی، امیر سقراطی، هیرو شیخ‌الاسلامی، نجوا عرفانی، سعید نودهی هنرمندانی هستند که آثارشان در نمایشگاه مذکور پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. 

در استیتمنت نمایشگاه «دهَ بر دهَ» آمده است: 

ده به یک بازۀ ده‌ساله (یک دهه) اشاره دارد. ده تنها یک عدد نیست، تمثیلی است از گذر، عبور از دوره‌ای به دوره دیگر، محدودۀ طی شدۀ یک مسیر برای تکامل، برای تجربه کردن، برای اندیشیدن و مطمئناً برای تکرارکردن آموزه‌ها و سنجش‌های مثبت. 

و تاثیر این گذر زمان بر سیر تحولِ تفکر و جریان سیال اندیشۀ یک هنرمند، ویژگی‌هایی را می‌سازد که در بررسی چند دورۀ مختلف کاری او مشهود است. 

این نمایشگاه ارائه‌ای از روند شکلگیری اندیشه‌های هنرمند، کشف وشهود در ناخودآگاه و نهایتاً پیمودن راه و رسیدن به نقطۀ امن تصویر است. این همان نقطۀ کلیدی نمایشگاه است، دراینجا ما شاهد نمونه‌هایی از چند دوره کاری هنرمندان هستیم که به وضوح مسیر مطالعۀ هر هنرمند را نشان می‌دهند. 

در این نمایش ده هنرمند محدودۀ ده‌ساله‌ای از تجربیات خود را از فضای خصوصی آتلیه بیرون آورده‌اند و در فضای عمومی گالری، در یک کادر به معرض نمایش گذاشته اند. 

این شکلی از یک «پژوهش تصویری» از سمت هنرمند، برای خوانش اثر توسط مخاطب است. 

گفتنی است نمایشگاه «دهَ بر دهَ» از  ۱۹ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. بازدید هر روز ۱۰ تا ۲۱، جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۲. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸.

گالری ثالث در خیابان کریمخان‌زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ۱۴۸ واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز