خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه چین: از استقلال کشورهای خاورمیانه حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۴۴۸

وزیر خارجه چین اعلام کرد که کشورش از استقلال کشورهای خاورمیانه حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «کین گانگ»، وزیر ‌خارجه چین تصریح کرد که کشورش مایل به تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه و همچنین به دنبال شریکی برای توسعه و رفاه در آن است.

وزیر خارجه چین اضافه کرد که کشورش از سابقه طولانی دوستی و مشارکت در خاورمیانه برخوردار است و از این رو برای تقویت وحدت و قدرت در  این منطقه تلاش می‌کند.

وی تاکید کرد که چین از استقلال استراتژیک کشورهای خاورمیانه حمایت می کند و با دخالت خارجی در امور داخلی کشورهای این منطقه مخالف است.

این مقام چینی ادامه داد: «پکن به پایبندی بر عدالت و حمایت از کشورهای خاورمیانه در تلاش برای حل و فصل سیاسی موضوعات داغ منطقه از طریق گفت‌و‌گو و رایزنی ادامه خواهد داد».

وی تاکید کرد که کشورش به کشورهای خاورمیانه به عنوان ارباب امور خود احترام کامل می‌گذارد و قصد پر کردن هیچ خلاء ادعایی را ندارد و حلقه‌های انحصاری در منطقه ایجاد نخواهد کرد.

کین گانگ تصریح کرد که چین و کشورهای عربی در اولین اجلاس سران چین و عرب (در ۹ دسامبر ۲۰۲۲) توافق کردند که تلاش‌های همه‌جانبه‌ی را برای ایجاد یک جامعه چینی-عربی با آینده ای مشترک در عصر جدید انجام  دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز