خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

آغوش دولت بر روی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باز است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۷۰۷

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آغوش دولت به سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی باز است و ما به دنبال واگذاری حداکثری و واگذاری در بخش‌های مدیریتی هستیم تا بخش خصوصی اختیارات و قدرت تصمیم گیری بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح بندر خشک ریلی تهران با بیان اینکه با واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی بهره‌وری افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: با واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی هم دولت و هم مردم منتفع می‌شوند و در راستای خدمات‌رسانی حداکثری به مردم به مدیرعامل شرکت راه‌آهن دستور داده‌ایم که واگذاری حداکثری به بخش خصوصی در بندر خشک ریلی تهران صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین بندر خشک ریلی کشور به افتتاح می‌رسد، ادامه داد: در توسعه بنادر دریایی کشورمان با هدف اقتصاد دریا محور جدی و مصمم هستیم و بندر خشک هم با معنایی متفاوت تجارت را تسهیل می‌کند و حجم نگهداشت کالا در بنادر دریایی را به طور موثر کاهش می‌دهد و با افتتاح این بندر خشک، کالا به مراکز مصرفی خود نزدیک تر می‌شوند. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بندر خشک تهران در مسیر کریدور شمال جنوب و کریدور شرقی غربی قراردارد و نقطه بسیار مهم و حساسی محسوب می‌شود، اظهار داشت: اینجا می‌تواند کانون و ترمینال اصلی دو کریدور مهم شمال جنوب و شرقی غربی باشد و اهمیت بسیار بالایی دارد . 

بذرپاش با بیان اینکه به‌زودی شرکای خارجی وارد این پروژه‌های می‌شوند البته برای ما همچنان شرکای داخلی و سرمایه‌گذاران داخلی در اولویت قرار دارند، گفت: آغوش دولت به سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی باز است و ما به دنبال واگذاری حداکثری و واگذاری در بخش‌های مدیریتی هستیم تا بخش خصوصی اختیارات و قدرت تصمیم گیری بیشتری داشته باشند. 

وی تاکید کرد: صنعت حمل و نقل بسیار سودده است و در تمام حوزه های حمل و نقل در بخش ساخت هواپیما، ترانزیت و ... از حضور بخش خصوصی استقبال می‌کنیم. 

همچنین در این مراسم میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار داشت: اولین قطار باری از بندر عباس وارد بندر خشک تهران شده‌است و قطار دوم هم به راه افتاده است و سه بار هم تست ترخیص انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز