خبرگزاری کار ایران

سلیمی: قبول داریم برای انتخاب سرمربی وزنه برداری دیر شد/ حداقل 100 میلیارد بودجه لازم داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۷۰۰

نایب رییس فدراسیون وزنه برداری می‌گوید این فدراسیون حداقل به 100 میلیارد بودجه نیاز دارد.

به گزارش ایلنا، بهداد سلیمی پس از مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ابتدا از اعضای مجمع تشکر می‌کنم که به ما اعتماد کردند تا بتوانیم به جامعه وزنه‌برداری کمک کنیم. برنامه خودمان را از هشت ماه پیش و همزمان با سرپرستی‌مان شروع کردیم. باید در بحث استعدادیابی تلاش کنیم تا فاصله‌ای که بین نسل‌‌های‌مان افتاده برطرف شود و شاهد این باشیم که قهرمانان جدید المپیک و جهان‌مان به زودی به دنیا معرفی شوند.

وی افزود: در بحث زیرساخت مشکلات زیادی داریم. به دنبال این هستیم که کمپ تیم ملی را در سریع‌ترین زمان تمام و کمپ‌های جدیدی را در تهران و شهرهای دیگر احداث کنیم. در اعزام‌های بین‌المللی هم سعی می‌کنیم تا جایی که بودجه اجازه می‌دهد اعزام‌های پُر تعدادی داشته باشیم. کار خیلی سخت است و شرایط مناسب نیست. در چند ماه گذشته سعی کردیم شرایط را بهتر کنیم و با رأی قاطعی که از مجمع گرفتیم نشان دادیم تا حدودی توانستیم رضایت جامعه وزنه‌برداری را جلب کنیم. ان‌شاءالله سعی می‌کنیم با همین انگیزه کارمان را ادامه دهیم و وزنه‌برداری را در آینده نه چندان دور به جایگاهی که استحقاقش را دارد، برسانیم.

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره اینکه قرار است پرچمی از سوی او و سجاد انوشیروانی به موزه ملی المپیک اهدا شود، توضیح داد: پرچم المپیک 2012 لندن است که من و انوشیروانی مدال طلا و نقره را به دست آوردیم. حقیقتاً نمی‌دانستم چنین پرچمی وجود دارد. سجاد انوشیروانی چند سال این پرچم را نزد خودش نگه داشته و فکر می‌کنم دو سه هفته پیش این پرچم را به فدراسیون آورد. قرار است این پرچم را امروز به موزه ملی المپیک تقدیم کنیم.

«در یکی دو ماه اخیر در کمیته فنی اتفاق آرا برای بحث سرمربی تیم ملی وجود نداشت؟» بهداد سلیمی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم گفت: در زمان ریاست قبلی فدراسیون، اتفاق بدی افتاد که در یکی دو روز آخر سرمربی انتخاب شد که ما بابت آن هزینه‌های زیادی دادیم. برنامه بر این اساس بود که این کار زمان ما صورت نگیرد و تا زمان تعیین تکلیف فدراسیون، انتخاب سرمربی را نگه داریم تا اگر شخص دیگری رئیس شد دستش برای انتخاب سرمربی باز باشد. از امروز قطعاً یکی از اولویت‌های ما انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان است. قبول داریم کمی دیر شده؛ اما استدلال فدراسیون و کمیته فنی این بوده است.

وی درباره اینکه آیا امکان انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی وجود دارد، تصریح کرد: با این شرایط دلار و بودجه‌ای که داریم، بعید می‌دانم. نرخ ارز کمر شکن است و اگر بخواهیم یک مربی معمولی از خارج بیاوریم، حداقل باید ماهی 10 هزار دلار بدهیم که برای فدراسیونی مانند ما قابل انجام نیست. در آینده اگر شرایط بهتر شد شاید به آن سمت هم برویم.

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه آیا کمیته فنی با ترکیب کنونی به کار خود ادامه خواهد داد؟ عنوان کرد: بله! کمیته فنی ما به حدی وزن دارد که انتخابات درست داشته باشد. چندین مدال‌آور المپیک و جهان در کمیته فنی حضور دارند و قطعاً تصمیمات فنی در این کمیته گرفته می‌شود. انوشیروانی هم از روز اول نظرش این بود که به حوزه کمیته فنی ورود نکند. باید جلسه‌ای بگذاریم و در مورد سرمربی بزرگسالان به نتیجه برسیم.

سلیمی در واکنش به پرسشی درباره تعداد آرای بسیار کم حسین رضازاده در بخش هیئت رئیسه گفت: او اکثریت آرا را آورد، اما به هر حال نظر مجمع است و ما احترام می‌گذاریم. اعضای مجمع حق مخالفت یا موافقت با گزینه‌هایی که انوشیروانی به عنوان اعضای هیئت رئیسه معرفی کرد را دارند.

وی در خصوص بودجه مورد نیاز ورزش یادآور شد: وزارت ورزش از برنامه‌ای برای سال آینده و یک برنامه چهار ساله خواست. با یک بررسی که انجام دادیم برای سال آینده حداقل به 100 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم تا برنامه‌ها را پیش ببریم. در تلاش و رایزنی هستیم و حتی دیشب در مجلس بودیم و رایزنی می‌کردیم تا بتوانیم بودجه خوبی را برای خود تخصیص دهیم و سال آینده مشکلی نداشته باشیم. با وزارت و کمیته صحبت می‌کنیم و از آن طرف هم با سازمان برنامه بودجه و مجلس در حال صحبت هستیم تا به نتیجه خوبی برسیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز