خبرگزاری کار ایران

نشست مشترک شرکت‌های نفت و گاز ایران و روسیه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۶۹۷

نشست مشترک شرکت‌های نفت و گاز ایران و روسیه با حضور نمایندگانی از انجمن شرکت‌های صادرات‌محور برق و انرژی روس وابسته به وزارت انرژی روسیه و بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به میزبانی پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز برگزار شد.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز امروز (دوشنبه، ۱۵ اسفندماه) در این نشست گفت: ایران دوران تحریم زیادی را سپری کرده اما تا حد زیادی از کشورهای غربی بی‌نیاز شده است.

وی افزود: روزی بود که شرکت‌هایی مانند توتال و شل در ایران محوریت داشتند، اما اکنون ما مستقل از آنها صنعت نفت کشور را حفظ کردیم و با چندهزار شرکت نفتی ایرانی این صنعت را اداره می‌کنیم.

رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز با بیان اینکه تا ۸۵ درصد نیازهای صنعت نفت ایران داخلی‌سازی شده است، تصریح کرد: در بعضی موارد هم داخلی‌سازی انجام نشده و می‌توانیم تبادلات خوبی با کشورهایی مانند روسیه داشته باشیم که نقشه راهی برای آن در وزارت نفت ایران تدوین شده است.

کفایتی ادامه داد: پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت و گاز نوپا و در حال جذب شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است و بنا داریم در تحولات بین‌المللی در موضوعات فناوری و خدمات مهندسی به جد ورود کنیم.

وی اعلام کرد که ایران به‌دنبال برپایی نمایشگاهی با حضور شرکت‌های نفتی و گازی توانمند دو کشور است.

برزو قنبری عدیو، مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران نیز در سخنانی با تأکید بر ضرورت همکاری‌های دو کشور ایران و روسیه، گفت: شرکت ملی نفت ایران ظرفیت و توانمندی‌های خوبی دارد که می‌تواند با شرکت‌های بین‌المللی کشورهای دیگر به اشتراک بگذارد.

وی افزود: ایران در بعضی از زمینه‌های ساخت تجهیزات و توسعه فناوری پیشرفت‌های خوبی داشته است و در برخی موارد، نیاز به استفاده از فناوری‌های روزآمد کشورهای دیگری مانند روسیه دارد.

مهدیا مطهری، رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران هم با بیان اینکه پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز متولی هماهنگی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز است، اظهار کرد: انتظار ما این است که فهرستی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و حوزه فعالیتشان در روسیه داشته باشیم تا ارتباطات سریع‌تر و منسجم‌تر شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران نیز ۱۲ شرکت تابعه دارد که توانمندی‌هاو نیازمندی‌هایی دارند که به نظر می‌رسد با تبادل بانک‌های اطلاعاتی دو کشور بتوان از توان متقابل یکدیگر بهره برد و امیدواریم با همکاری بیشتر، زودتر به تولید محصولات مشترک برسیم.

در بخش دیگری از این نشست، نمایندگان شرکت‌های روس و ایرانی به تشریح حوزه فعالیت، توانمندی‌ها و نیازهای خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز