خبرگزاری کار ایران

هاآرتص فاش کرد:

انتقال ۹۲ محموله سلاح توسط اسرائیل به آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۴۳۸

روزنامه هاآرتص، فاش کرد که یک هواپیمای باری از آذربایجان ۹۲ بار طی هفت سال گذشته در فرودگاه نظامی «عوودا» در نزدیکی «ایلات» فرود آمده است.

به گزارش ایلنا به نقل از میدل ایست نیوز، روزنامه هاآرتص، فاش کرد که یک هواپیمای باری از آذربایجان ۹۲ بار طی هفت سال گذشته در فرودگاه نظامی «عوودا» در نزدیکی «ایلات» فرود آمده است.

به گزارش العربی الجدید، این مسأله نشان دهنده این است که اسرائیل اسلحه به آذربایجان منتقل می‌کند.

براساس تحقیقات صورت گرفته، هواپیمایی باری آذربایجانی از نوع ایلوشین ۷۶ وابسته به شرکت سبکوی، ۹۲ پرواز به فرودگاه عوودا از سال ۲۰۱۶ تاکنون انجام داده است.

این روزنامه نوشت که فرودگاه عوودا تنها فرودگاهی است که بارگیری مواد منفجره از آن مجاز است.

هاآرتص همچنین نوشت که اسرائیل و آذربایجان حدود دو دهه ائتلاف استراتژیک دارند که به موجب آن آذربایجان، میلیاردها دلار سلاح از اسرائیل دریافت می کند.

در ادامه آمده است که برخی از سلاح های اسرائیلی توسط آذربایجان در جنگ با ارمنستان استفاده شده است و در مقابل آذربایجان به اسرائیل نفت می‌فروشد و گذرگاهی به ایران در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، اسرائیل شاخه‌ای از سرویس اطلاعات خارجی خود را در باکو مستقر کرده تا آنچه در تهران در جریان است را پیگیری کند و فرودگاهی برای کمک به اسرائیل در صورتی که تصمیم به حمله به ایران بگیرد، تجهیز کرده است.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز