خبرگزاری کار ایران

چرا نباید از بتن اکسپوز استفاده کنیم !؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۱۱۶

بتن اکسپوز همان بتن معمولی است که قبلا در ساختمان سازی استفاده میشد اما امروزه با پیشرفت در ساختار و ظاهر آن توانسته است جای خود را بیش از پیش در پروژه های عمرانی باز کند و به عنوان یک نمای زیبا و مدرن استفاده شود. یک نمای مقاوم در عین حال زیبا و منحصربفرد با قابلیت رنگ پذیری و قابل پیاده سازی داخل و بیرون از ساختمان.

بتن اکسپوز یک تکنیک ساختمانی است که در آن بتن به عنوان جزئی از ساختار ساختمان در ظاهر و معماری قابل مشاهده است. در صورت اعمال بتن اکسپوز در ساختمان ، استفاده از سایر پوشش ها و متریال های دیگر منع می شود.

نتیجه کار به لحاظ زیبایی باورنکردنی نیست و تطبیق پذیری بتن اکسپوز با سایز بخش ها و متریال ساختمان بسیار چشم نواز است . کاربرد بتن اکسپوز در ساختمان سازی ارزش و شخصیت را به هر دو وجه داخلی و خارجی پروژه می افزاید.

می خواهیم به ویژگی های اصلی زیبایی و مشخصات فنی بتن اکسپوز و همچنین به بررسی مواد تشکیل دهنده بتن اکسپوز بپردازیم که چرا بتن اکسپوز به متریال مهم و پرطرفدار در سازه ها تبدیل شده است. ساید به همین دلیل است که شرکت های بزرگی مانند صدراستون ، امیران نما ، آشیان نو بتن اکسپوز را با کیفیت در طرح ها و ابعاد مختلف تولید می کنند.

مواد تشکیل دهنده بتن اکسپوز

همه ما می دانیم از سال ها پیش حتی همین حالا بتن یکی از کاربردی ترین مصالح در ساخت و سازهای عمرانی است و حاصل ترکیب سیمان، ماسه (یا سایر سنگدانه های ریز)، سنگ خرد شده و آب است. در این فرآیند، سیمان هنگامی که توسط آب هیدراته می شود، خمیر مقاومی را تشکیل می دهد که به تکه های ماسه و سنگ خرد شده می چسبد.

اما بتن اکسپوز چگونه ساخته می شود؟ از ترکیب ذکر شده فوق ایجاد شده و در قالب هایی برای سخت شدن در مرحله بعدی قرار می گیرد. بتن اکسپوز پس از طی مرحله سخت شدن، همانطور که از نامش پیداست (exposed) در دکوراسیون محیط استفاده و بتون را مشاهده کنید اما پوشش دیگری را نمیتوان روی آن استفاده کرد.

چرا از بتن اکسپوز استفاده کنیم؟

استفاده از بتن اکسپوز مزایای متعددی برای ساخت و ساز دارد که در ادامه برخی از مزایای استفاده از آن در پروژه های ساختمانی را بررسی می کنیم.

تطبیق پذیری

بتن اکسپوز هم در نمای منازل و ساختمان ها و هم در محوطه های داخلی یک ملک قابل استفاده است. زیبایی خاص و ارزشمند بتن اکسپوز قادر است به متنوع ترین سبک های دکوراسیون، از روستیک تا امروزی متصل شود.

ماندگاری

هنگامی که فرآیند تولید بتن اکسپوز به درستی انجام شود، متریال قوی تر می شود و بنابراین در آینده به تعمیر و نگهداری اصلاحی کمتری نیاز خواهد داشت.

چرا نباید از بتن اکسپوز استفاده کنیم !؟

اقتصادی بودن

بتن اکسپوز در نهایت به یک جایگزین اقتصادی در ساخت و ساز تبدیل می شود زیرا برای پوشاندن سطح خود نیازی به گچ و سایر پوشش ها ندارد. علاوه بر این، ساختار آن در طول سال ها به نگهداری کمتری نیاز دارد.

ارزش گذاری پروژه

با توجه به سبک، زیبایی شناختی، دوام و صرفه اقتصادی ایجاد شده در کاربرد این متریال ، می توان یک نکته را گفت: استفاده از بتن اکسپوز در ساخت و ساز به ارزش گذاری اموال ختم می شود. خانه های بلوک بتنی اکسپوز در کنار استحکام و مقاومت به خودی خود جذابیت دارند.

با ویژگی هایی که از بتن اکسپوز گفته شد به نظر شما نباید از بتن اکسپوز استفاده کنیم؟ با توجه به موارد فوق دیگر دلیلی برای عدم استفاده از بتن اکسپوز نمی ماند.

بتن اکسپوز را کجا اعمال کنیم؟

بتن اکسپوز یک ماده همه کاره است و می تواند در مکان های مختلف، از مسکونی گرفته تا شرکتی مورد استفاده قرار گیرد، که منعکس کننده پوشش مدرن به نما است. شایان ذکر است در صورت استفاده از تایل بتنی در نمای ملک و یا در سایر قسمت های خارجی زمین، استفاده از عایق رطوبتی بر روی بتن اکسپوز توصیه می شود تا از آسیب دیدن بلوک ها در اثر شرایط جوی (آفتاب، باران و ...) جلوگیری شود.

 

چرا نباید از بتن اکسپوز استفاده کنیم !؟

در محیط‌های داخلی، بتن اکسپوز نیز بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و می‌تواند عمدتاً به شکل دیوارها، پوشش‌های سقفی و پله‌ها ظاهر شود و سبکی منحصر به فرد و پر از شخصیت را به اتاق بیاورد. در دکوراسیون، بتن اکسپوز می تواند با سبک های مختلف (روستیک، معاصر، شهری، مینیمال...) صحبت کند، اما در میان بسیاری از آنها، یک سبک به طور خاص برجسته می شود: سبک صنعتی.

در این زمینه، اگر سبک صنعتی در فضا گنجانده شود، سعی کنید بتن اکسپوز را با مبلمان آهنی و چوبی، چراغ ریلی و لکه‌های روشن با روکش سیاه و روکش آجری ترکیب کنید.

مشخصات فنی بتن اکسپوز

طبق توضیحات فوق بتن اکسپوز از ماسه ریز ، آب و سیمان تشکیل می شود که در زمان ترکیب مواد به آن مواد روان کننده و پرکننده نیز اضافه می شود. از مهم ترین مشخصات بتن اکسپوز می توان به موارد زیر اشاره کرد :

رنگ پذیری :به دلیل سطح صاف و یکپارچه بتن اکسپوز رنگ پذیری بالایی دارد .

استحکام بالا و یکپارچه بودن : بتن اکسپوز استحکام بالایی دارد و این استحکام و یکپارچه سازی امکان تحمل فشار تا حدود ۵۰۰۰ پاسکال را دارد.

جذب آب کم : بتن اکسپوز برای استفاده در مکان های مرطوب و یا زیرزمین مناسب است چرا که جذب آب در آن بسیار کم است.

وزن بالا : وزن بتن اکسپوز حدودا ۲۴۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است که از بتن معمولی بیشتر است.

مقرون به صرفه :در روند تولید و استفاده از بتن اکسپوز هیچ مواد و سیمانی هدر نخواهد رفت به همین دلیل استفاده از آن اقتصادی و مقرون به صرفه است.

در صورتی که شما هم تمایل به استفاده از بتن اکسپوز در پروژه و ساختمان خود هستید و نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید می توانید به وب سایت شرکت آشیان نو تولید کننده بتن اکسپوز ashiano.com مراجعه کنید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز