خبرگزاری کار ایران

هشدار پلیس؛ مراقب کلاهبرداران تلفنی باشید

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۸۳۶

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: یکی از شگردهای کلاهبرداران کشاندن افراد پای دستگاه‌های خودپرداز برای انجام عملیات کارت به کارت است که در نهایت منجر به تخلیه حساب بانکی شما می‌شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبداله چولکی"در خصوص کلاهبرداری از کارت به شهروندان هشدار داد و اظهار داشت: گاهی اوقات چرب زبانی افراد کلاهبردار و طمع ورزی برخی از شهروندان باعث خالی شدن حساب بانکی آن ها می شود بنابراین با رعایت چند نکته می‌توان از وارد شدن خسارت مالی به خود و خانواده‌تان جلوگیری شود.

وی افزود: آگاه باشید که کلاهبرداران با برقراری تماس تلفنی به بهانه برنده شدن در قرعه کشی قصد کلاهبرداری و تخلیه حساب بانکی تان را دارند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه یکی از شگردهای کلاهبرداران کشاندن شما پای دستگاه خودپرداز برای تخلیه حساب بانکی‌تان است، تصریح کرد: تماس های ناشناس و مشکوکی که اعلام می دارند از صدا و سیما، شرکت همراه اول و ... تماس گرفته اند و شما برنده جایزه نقدی شده اید و یا اینکه به هر دلیلی قصد دارند شما را پای دستگاه خودپرداز بکشانند، آگاه باشید که قصد کلاهبرداری از شما را دارند.

وی توصیه کرد: اگر قرار است هر گونه وجهی به حساب عابر بانک شما واریز و یا انتقال یابد لازم نیست شما به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید بلکه با ارائه شماره کارت و بدون حضور شما این امر صورت خواهد گرفت.

سرهنگ چولکی تصریح کرد: اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبارسنجی (cvv2)، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را نباید از طریق تلفن یا پیامک در اختیار فردی قرار دهید.

وی با تاکید بر اینکه فریب آگهی های تبلیغاتی را که به هر بهانه ای از شما در خواست پرداخت وجه، حتی مبلغی اندک را دارند، نخورید، گفت: ارسال پیامک های فریب دهنده با این عنوان که "مبلغی را به این شماره کارت ارسال کن" یکی از شگردهای افراد سودجو برای خالی کردن حساب شما است.

سرهنگ چولکی از شهروندان خواست که موارد مشکوک همچون درخواست های تلفنی افراد ناشناس برای انجام هرگونه عملیات بانکی، انتقال وجه، کارت به کارت و یا ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک و ... را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز