خبرگزاری کار ایران

مخزن استیل چیست؟ اطلاعات جامع در رابطه با انواع مخزن استنلس استیل

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۷۵۹

استفاده از مخزن استنلس‌استیل برای انواع کاربردهای صنعتی، به طور فزاینده‌ای در حال گسترش است. مخزن‌های استیل راه‌حلی کارآمد، قابل‌اعتماد و مقرون‌به‌صرفه برای بسیاری از صنایع ارائه می‌دهند و به انتخابی برای طیف گسترده‌ای از صنایع و محصولات شیمیایی، غذایی، لبنی، نوشیدنی و دارویی تبدیل شده‌اند.

در این مقاله، انواع مخزن استیل و همچنین مزایا و کاربرد آن‌ها را در صنایع مختلف بررسی خواهیم کرد و در مورد چگونگی طراحی و سفارشی‌سازی این مخازن برای رفع نیازهای خاص شما، صحبت خواهیم کرد. ما همچنین نکاتی را برای خرید مخزن استنلس‌استیل ارائه خواهیم داد که به شما اطمینان خاطر بیشتری هنگام سرمایه‌گذاری می‌دهد.

برای مشاهده اطلاعات کامل انواع مخزن استیل کلیک کنید.

گروه صنعتی دمیرچی باتجربه بیش از 50 سال و تجربه گسترده‌ای را در زمینه طراحی و ساخت مخزن استیل برای صنایع گوناگون دارا می‌باشد. تیم کارشناسان ما می‌توانند به شما در انتخاب مخزن استیل مناسب برای نیازهای صنعت شما کمک کنند. ما همچنین خدمات طراحی سفارشی ارائه می‌دهیم تا مطمئن شویم مخزن شما دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید.

کاربرد مخزن استنلس‌استیل

مخزن استنلس ‌استیل یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر محیط صنعتی است. مخازن استنلس ‌استیل برای ذخیره، انتقال و پردازش مایعات و گازها، از مواد شیمیایی گرفته تا مواد غذایی و سایر مواد کاربرد دارند. اما چه چیزی استفاده از مخزن استنلس ‌استیل را در صنایع مختلف مورد توجه قرار داده است؟ در ادامه این مطلب، کاربردهای مختلف مخزن استنلس‌استیل، از مقاومت در برابر خوردگی تا تمیزکردن و نگهداری را بررسی خواهیم کرد. همچنین بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توان از آن‌ها برای مقاصد صنعتی مانند ذخیره مواد، پردازش شیمیایی و صنایع غذایی  استفاده کرد. در نهایت، اهمیت انتخاب نوع مخزن مناسب برای هر صنعت را مورد بحث قرار خواهیم داد.

انواع مخزن استنلس‌ استیل

سه دسته اصلی مخزن استنلس ‌استیل شامل: ذخیره‌سازی، فرایند و حمل‌ونقل هستند. مخازن ذخیره‌سازی برای ذخیره مایعات، گازها یا مواد شیمیایی استفاده می‌شوند. این مخازن می‌توانند افقی یا عمودی باشند و اغلب به شکل استوانه‌ای هستند. مخازن فرایند در انواع فرایندهای صنعتی مانند ذخیره‌سازی مواد خام، مواد غذایی، فراوری مواد شیمیایی و حمل‌ونقل محصولات نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مخازن حمل‌ونقل برای نگهداری مایعات یا گازها در حین حمل‌ونقل طراحی شده‌اند. آن‌ها می‌توانند تحت‌فشار یا بدون فشار باشند و معمولاً به دلیل دوام و مقاومت در برابر خوردگی از استنلس‌استیل یا فولاد ضدزنگ ساخته می‌شوند.

برای مشاهده اطلاعات کامل اطلاعات تانکر شیر کلیک کنید.

 

انواع مخزن استنلس‌استیل ساخت گروه صنعتی دمیرچی

گروه صنعتی دمیرچی، مخزن‌های استیل خود را در مدل‌های گوناگون برای صنایع مختلف تا ۳۰۰ مترمکعب طراحی، تولید، تأمین و نصب می‌نماید. ما مخزن‌های استیل تولید شده را به‌صورت اختصاصی و مطابق با نیاز صنعت شما تولید می‌کنیم. گروه صنعتی دمیرچی صنایع مختلفی از جمله صنایع شیمیایی، دارویی، نوشیدنی، آرایشی و بهداشتی، لبنی و روغن خوراکی را پوشش می‌دهد. همچنین از پرکاربردترین انواع مخازن می‌توان به مخزن ذخیره، مخزن ایزوله، مخزن پروسس، مخزن حمل شیر، مخزن اسپتیک، راکتور و مخزن ایزوتانک اشاره نمود. در این میان باتوجه ‌به اهمیت مخازن تحت‌ فشار در صنایع مختلف، در ادامه این مطلب مخازن تحت ‌فشار تولید شده توسط گروه صنعتی دمیرچی  بررسی می­شود.

مخزن استیل چیست؟ اطلاعات جامع در رابطه با انواع مخزن استنلس استیل

مخازن تحت‌فشار

مخازن استنلس ‌استیل به دلایل مختلفی در صنایع غذایی و آشامیدنی کاربرد فراوانی دارند. این مخازن دارای جنس بدنه محکم و برای تمیزکردن مناسب هستند و همچنین این مخازن را برای ذخیره مایعات ایده‌آل می‌کند. یکی از محبوب‌ترین کاربردهای مخازن استنلس‌استیل، مخازن تحت ‌فشار است.

برای مشاهده اطلاعات کامل انواع مخازن تحت فشار کلیک کنید.

مخازن تحت ‌فشار اغلب برای ذخیره مایعات تحت‌فشار بالا، مانند مخزن تحت‌فشار یا اتوکلاو استفاده می‌شوند. استنلس‌استیل به دلیل استحکام و مقاومت در برابر خوردگی، یک جنس ایده‌ال برای استفاده در این کاربردها است. مخازن تحت‌فشار بسته به کاربرد مورد نظر می‌توانند به‌گونه‌ای طراحی شوند که دارای مشخصات مختلفی باشند.

گروه تولیدی و صنعتی دمیرچی با توجه‌ به اهمیت مخازن تحت‌فشار، این مخازن را با استاندارد انجمن مهندسین مکانیک آمریکا (ASME) طراحی می‌کند.

انواع مخازن تحت‌فشار

مخازن تحت ‌فشار که با نام مخزن استنلس‌استیل نیز شناخته می‌شود شامل مخزن فرایندی و مخازن ذخیره‌سازی هستند. مخازن تحت‌فشار در صنایع مختلفی از جمله صنایع شیمیایی، صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی و دارویی و نفت و گاز به کار گرفته می‌شوند. هرکدام از مخازن تحت‌فشار ویژگی‌های خاص خود را داشته و برای موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طراحی و ساخت مخزن تحت‌فشار

مخازن تحت‌ فشار با توجه ‌به استفاده در صنایع مختلف از جمله پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، صنایع دارویی و صنایع غذایی یکی از تجهیزات کلیدی به شمار می‌روند. این تجهیزات در فرایندی با سه مرحله حساس ساخته می‌شوند، دلیل این امر کاربرد و مهم بودن سیالات داخل مخازن تحت‌ فشار است. در ادامه به بررسی مراحل ساخت مخازن تحت ‌فشار گروه صنعتی دمیرچی می‌پردازیم.

ساخت مخزن استنلس‌استیل با توجه ‌به استاندارد ASMEVlll Division1 با دو روش مختلف انجام می‌شود.

مخزن تحت‌فشار و به‌طورکلی مخزن استنلس‌استیل با دو روش مختلف جوشکاری و فورجینگ انجام می‌شود و با استفاده از استاندارد ASMEVlll Division1 ساخته شود. جوشکاری اولین مرحله ساخت مخزن تحت‌فشار است. قطعات مخزن توسط جوشکاری به‌صورت جداگانه ساخته شده و سپس به یکدیگر متصل می‌شوند. روش دوم برای مخازن تحت فشاری مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به جوشکاری زیادی ندارند. این روش اصطلاحاً فورجینگ نام دارد. معمولاً از روش فورجینگ برای ساخت مخازن کربنی و با فولادهای کم‌آلیاژ استفاده می‌شود.

قیمت مخزن تحت‌فشار

قیمت مخازن تخت فشار یکی از مهم‌ترین عواملی است که هنگام خرید بررسی می‌شود. قیمت مخزن تحت‌فشار به فاکتورهایی همچون نوع مخزن، مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت، تجهیزات جانبی، ظرفیت مخزن و بدنه مخزن بستگی دارد. مخازنی که از جنس استنلس‌استیل ساخته می‌شوند مقاومت بیشتری نسبت به مخازن کربنی دارند؛ بنابراین طبیعی است که قیمت مخزن استنلس‌استیل نسبت به مخزن کربنی بیشتر باشد. گروه صنعتی دمیرچی تمام تجهیزات موردنیاز برای ساخت مخازن را به‌صورت مستقیم وارد می‌‌نماید و هزینه‌های اولیه ساخت مخازن را کاهش می‌دهد؛ بنابراین مخازنی که توسط این مجموعه ساخته می‌شوند قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر سازندگان دارد. پس اگر قصد خرید مخازن تحت‌فشار باکیفیت بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه را دارید، گروه صنعتی دمیرچی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

مخزن استیل چیست؟ اطلاعات جامع در رابطه با انواع مخزن استنلس استیل

ماشین آلات دست دوم

وقتی صحبت از تجهیزات و ماشین‌آلات کارکرده به میان می‌آید، مهم‌ترین چیز این است که تجهیزات و ماشین‌آلات کارکرده‌ای را پیدا کنید که کیفیت لازم را برای صنایع شما به همراه داشته باشند.  خرید تجهیزات و ماشین‌آلات کارکرده مزایای زیادی دارد. یکی از این مزایا صرفه‌جویی اقتصادی است. گروه صنعتی دمیرچی به جهت کمک به صنایع مختلف اقدام به واردات و فروش تجهیزات و ماشین‌آلات کارکرده صنایع غذایی نموده است. تجهیزات و ماشین‌آلات کارکرده گروه صنعتی دمیرچی شامل خطوط تولید بسته‌بندی تتراپک، انواع سپراتورها از جمله لبنی، روغنی و آشامیدنی از معتبرترین برندهای روز شامل وست‌فالیا، آلفا لاوال و تتراپک را در برمی‌گیرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز