خبرگزاری کار ایران

اجزای اصلی سیستم یو پی اس

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۱۰۰

تا به حال به این فکر کرده اید که اجزای اصلی یک "سیستم یو پی اس" چیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، برنامه ریزی بازدیدهای منظم از سرویس برای حفظ عملکرد کلی سیستم یو پی اس شما حیاتی است و درک اصول اولیه نحوه کار این قطعات اولین گام برای اطمینان از عملکرد مداوم بهینه است. در اینجا مهندسان آموزش دیده امداد باطری کهن اجزای UPS را توضیح می دهند.

یکسو کننده

این قسمت از UPS منبع جریان متناوب ورودی (AC) را به جریان مستقیم (DC) تبدیل می کند. جریان شارژ باتری یو پی اس صبا و اینورتر را فراهم می کند.

شارژر

در تعدادی از سیستم‌های UPS، به دلیل ماهیت طراحی از شارژرهای باتری جداگانه استفاده می‌شود. این در سیستم های UPS بزرگ رایج است و در واحدهای کوچک زیر 3kVA کمتر رایج است.

باتری یو پی اس صبا

این واحد ذخیره انرژی الکتریکی است که بیشتر باتری های VRLA است.  تمام باتری ها توسط یکسو کننده یا شارژر جداگانه شارژ نگه دارید.  ظرفیت ذخیره سازی = AH (آمپر ساعت).  این تعداد آمپر جریانی است که باتری می تواند برای یک ساعت تامین کند. خودمختاری مدت زمانی است که بر حسب دقیقه ذخیره برق موجود آماده استفاده است. مدت زمانی است که باتری/ باتری‌های VRLA از بار UPS پشتیبانی می‌کنند.

معکوس کننده

این بخشی از منبع تغذیه اضطراری است که خروجی متناوب AC را برای بار فراهم می‌کند. به طور معمول اینورتر UPS همیشه با منبع تغذیه ورودی در فاز است. با توجه به تعداد تبدیل از AC به DC و برگشت به AC، این فیلتر به عنوان یک منبع تمیز نامیده می شود.

سوئیچ استاتیک: این مدار یک رله است.

بیشتر با استفاده از تریستورها، یک جزء کلیدی UPS، به دست می آید. مهمتر از همه، هدف این است که بار را بین اینورتر و منبع تغذیه برق تغییر دهید. در هر زمان، خروجی اینورتر همیشه با منبع تغذیه برق شهری در فاز است. 

بنابراین هرگونه تغییر بین این دو عملاً بدون درز خواهد بود. این چیدمان تضمین می کند که اگر اینورتر با وضعیت اضافه بار مواجه شود، بار را به منبع تغذیه شبکه انعطاف پذیرتر منتقل می کند.

( باتری صبا را از جای مطمعن خریداری کنید تا مطمعن باشید مشکلی از طرف باتری برای شما ایجاد نخواهد شد)

 یک مثال معمولی:

 هنگامی که رک سرور روشن می شود، جریان هجومی رخ می دهد.  بسته به اندازه منابع تغذیه اضطراری شما، بار به منبع برق شهری منتقل می شود.  پس از روشن شدن بار، به اینورتر باز می گردد، در صورتی که اینورتر ظرفیت کافی برای تحمل بار را داشته باشد. هر گونه خطا در اینورتر باعث می‌شود بار، بار دیگر تقریباً یکپارچه منتقل شود. غیرعادی است که در این شرایط هر گونه از دست دادن بار رخ دهد.

تعمیر و نگهداری خارجی UPS Bypass

بای پس تعمیر و نگهداری خارجی اجازه می دهد تا یو پی اس بدون وقفه در بار برداشته یا تعویض شود. همچنین، اگر بای پس تعمیر و نگهداری واقعی از منبع جداگانه تغذیه شود، می‌تواند آزمایش بار UPS را مجاز کند.

معمولاً در طول تعمیر و یا بررسی استقلال تحت شرایط بار شبیه‌سازی شده درگیر می‌شود.

اطمینان حاصل کنید که بارگذاری سایت توسط مدار بای پس تعمیر و نگهداری خارجی پشتیبانی می‌شود. معمولاً از این امر برای دور زدن سیستم UPS بر روی نیروگاه دیزل ژنراتور آماده به کار استفاده می شود.

از طرف دیگر، زمانی که باتری‌ 2 ولت اسیدی جایگزین و خارج می‌شود، فقط می‌توان با قرار دادن منبع تغذیه اضطراری در بای‌پس خارجی این کار را انجام داد.

بای پس تعمیر و نگهداری یو پی اس بیشتر در سیستم های UPS با قدرت کوچک یافت می شود.  این آرایش اجازه می دهد تا بار تحت شرایط کنترل شده به شبکه برق انتقال یابد و  یو پی اس بدون ضرر خاموش شود.  معمولاً برای تعمیر و نگهداری معمول UPS یا تعمیر UPS انجام می شود.

اجزای اصلی یو پی اس چیست؟

(برای خرید هر گونه باتری صنعتی، از جمله باتری لیفتراک برقی ، با کارشناسان فروش امداد باتری، نمایندگی رسمی صبا باتری ارتباط بگیرید.)

سیستم‌های برق اضطراری (UPS) به‌عنوان دستگاه‌های پیچیده‌ای که وظیفه دارند برق تمیز و زمان کار مداوم را برای بار بحرانی شما تضمین کنند، از انواع مختلفی از اجزای حیاتی تشکیل شده‌اند که در طول عملیات عادی فرسوده می‌شوند.  بدون تغییر، این قطعات در معرض خرابی هستند.

درک نحوه عملکرد عناصر کلیدی UPS شما و همچنین اهمیت درگیر شدن در تعمیر و نگهداری پیشگیرانه معمول برای سیستم UPS شما به شما کمک می کند تا مشکلات احتمالی را آسانتر شناسایی کنید و در عین حال خطر خرابی سیستم را به حداقل برسانید. تعمیر و نگهداری صحیح در رابطه با همه انواع باتری های اسیدی از جمله باتری موتور حیاتی و مهم است.

چرا باید اجزای UPS خود را بشناسید؟

سیستم های یو پی اس در همه اشکال و اندازه ها وجود دارند.  از مدل‌های آنلاین بزرگ UPS که مراکز داده و بیمارستان‌ها را فعال نگه می‌دارند تا راه‌حل‌های UPS تک فازی که از مشاغل، مدارس و سایر برنامه‌ها محافظت می‌کنند.

صرف نظر از اندازه یا توپولوژی، همه سیستم های یو پی اس شامل چهار جزء اصلی هستند: باتری های سیستم که معمولا باتری ups صبا هستند، سوئیچ انتقال خودکار (ATS)، یکسو کننده و اینورتر.

 در حالی که این کوارتت اجزای اصلی را نشان می دهد، قطعات اضافی UPS نیز وجود دارد که نیاز به توجه و تعمیر و نگهداری معمول دارند.

برنامه ریزی بازدیدهای منظم از سرویس برای حفظ عملکرد کلی سیستم یو پی اس شما حیاتی است و درک اصول اولیه نحوه کار این قطعات اولین گام برای اطمینان از عملکرد مداوم بهینه است.

به خاطر داشته باشید هر نوع باتری ، چه صنعتی و چه باتری واریان ، در صورتی که بدون شناخت صحیح نگهداری شود می تواند برای شما دردسر ساز شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز