خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان:

گاز ۱۹ مرکز استراج رمز ارز در قزوین قطع شد/محدودیت گاز نیروگاه شهید رجایی برداشته شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۰۶۵

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: در فصل سرد سال، مصرف گاز برای استخرها در بخش خانگی و برخی موارد انرژی‌بر ممنوع است و این راستا گاز ۱۹ مرکز استراخ رمز ارز، ۳۲ گرماتاب، ۴۱ استخر و ۱۱۰ ویلای خالی از سکنه قطع شد و هنوز هم وصل نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی حجتی‌پور در نشست با اصحاب رسانه که بعدازظهر امروز در سالن جلسات شرکت گاز استان برگزار شد، گفت: در قزوین حدود ۴۸۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف داریم که از این تعداد ۴۳۲ هزار مشترک خانگی هستند که شامل تمام شهرها و بالای ۹۰ درصد روستاها معادل ۵۸۴ روستا است و برای ۱۰ روستا هم گازرسانی شده و ۱۳۳ روستا هم درحال اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ادامه داد: ۳ هزار و ۲۸۹ واحد صنعتی استان از گاز مصرف می‌کنند که در فصل سرما برای برخی صنایع محدودیت داشتیم.

این مسئول بیان کرد: ایران سومین تولید کننده و چهارمین مصرف کننده گاز در دنیا بوده و مصرفمان با چین برابری می‌کند و ۹۴ درصد تولید گاز مصرف می‌شود و ۵.۷ درصد بیشتر از متوسط جهان مصرف داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین عنوان کرد: اگر تکنولوژی بالایی در حوزه گاز داشتیم می‌توانستیم از مردم انتظار داشته باشیم که مصرف را بهینه کنند؛ اما هنوز این تکنولوژی را نداریم، قیمت‌گذاری و فرهنگ سازی هم از مواردی است که برای مصرف بهینه تاثیرگذار هستند و مردم تقصیری ندارند و هر وقت نیاز بوده ما را همراهی کردند.

۶۴۸ موتورخانه در قزوین بهینه سازی شد

حجتی‌پور اظهار کرد: ناترازی در حوزه گاز را در سال جاری شاهد بودیم، زیرا توسعه گاز رسانی صورت گرفته و در دستور کار قرار دارد اما تولید همچنان محدود است که البته نداشتن تولید هم علت دارد.

وی ادامه داد: برخی صنایع و نیروگاه‌ها در مصرف گاز با محدودیت مواجه شدند و درحال حاضر نیروگاه شهید رجایی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار متر معکب در روز گاز مصرف می‌کند و مازوت سوزی ندارد، البته در مقاطعی مصرف گاز نیروگاه صفر بود.

این مسئول اضافه کرد: ۲ میلیارد و ۷۰۷ میلیون متر معکب گاز تحویل مشترکین شده که یک میلیارد و ۴۱۴ میلیون متر معکب سهم نیروگاه بوده است که نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین بیان کرد: به بخش صنعت هم ظلم شد و باید برای آن چاره اندیشی کرد و بهینه سازی مصرف تنها راه در حوزه گاز است که بخشی از این اقدام به عهده دولت است و در این راستا ۶۴۸ موتورخانه منازل مسکونی و برخی ادارات با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان بهینه سازی شد که رشد ۲۰۰ درصدی داشت.

وی گفت: تغییر تعرفه از ۱۶ آذر ماه اعمال شد و ۱۲ پلکان برای مصرف گاز توسط مشترکین درنظر گرفته شد و اقلیم بندی هم صورت گرفت که براساس آن، آوج، آبگرم، کوهین و خرمدشت باتوجه با سرمای شدید در اقلیم یک قرار دارند و سایر شهرها به غیر از رازمیان در اقلیم دو قرار دارند.

سه درصد مشترکین قزوین در پله‌های آخر مصرف قرار قرار دارند

این مسئول عنوان کرد: بین ۵۰ تا ۶۰ درصد مصرف کنندگان استان در پله‌های یک تا سه قرار دارند که هیچ گونه تغییر تعرفه‌ای ندارند و حدود ۳ درصد در پله‌های یازدهم و دوازدهم قرار دارند که بالاتر از متوسط کشوری است، این افراد به دلیل مصرف بالا، گاز را با قیمت ۵ و ۶ هزار تومان خریداری می‌کنند و با بیان اینکه قیمت گاز افزایش یافته، بین مردم ایجاد ناامیدی می‌کنند و دولت را مقصر می‌دانند، با این حال مشوق‌هایی هم برای کاهش مصرف گاز درنظر گرفته شده است.

حجتی‌پور ادامه داد: در این سال به وضعیتی رسیدیم که در یک بازه زمانی برای CNG ها هم محدودیت اعمال شد و ۵۰ درصد ظرفیت‌ها کاهش پیدا کرد.

وی اظهار کرد: برای همکاری با دانش بنیان‌ها هم اقداماتی صورت گرفته که هفت قرارداد در این حوزه منعقد شده و میزان همکاری نسبت به سال‌های گذشته رشد ۱۵۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز