خبرگزاری کار ایران

از جرثقیل بازویی و سقفی چگونه می توان در صنعت استفاده کرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۴۷۲

در واقع جرثقیل یکی از کاربردی ترین و مهم ترین دستگاه ها در صنعت ساختمان سازی به حساب می آید. جرثقیل بازویی و سقفی از جمله مهم ترین ها در این حوزه به حساب می آیند.

امروزه جرثقیل را می توان یکی از مهم ترین وسایل حمل کالاهای سنگین دانست. جرثقیل ها در انواع مختلفی تولید و فروخته می شوند و کاربردهای زیادی دارند. به طور کلی می توان گفت که استفاده از جرثقیل در بسیاری از بخش ها با رونق زیادی همراه است. در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از جرثقیل بازویی و جرثقیل سقفی را در صنعت به شما توضیح دهیم.

در اغلب صنایع از این دو جرثقیل به طور خاصی استفاده می کنند که هرکدام ویژگی و کارایی مخصوص به خود را دارند. به طور کلی باید بدانید که انواع مختلفی از جرثقیل ها مانند جرثقیل دروازه ای در بازار وجود دارد. با کمک این جرثقیل ها بسیاری از کارها را به راحتی می توان انجام داد.

جرثقیل بازویی چیست؟

برای جابه جایی بارهای زیر 10 تن از جرثقیل بازویی استفاده می کنند که بسیار پرکاربرد در صنایع گوناگون هستند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد جرثقیل های بازویی قابلیت کار در فضاهای بسیار محدود است. جرثقیل بازویی در 6 حرکت مختلف قابلیت استفاده شدن دارد. حرکت جانبی و بلند کردن در جرثقیل بازویی مشابه جرثقیل سقفی تک پل است. تفاوت این است که جرثقیل بازویی به جای اینکه در طول سالن حرکت کند، حول محور مرکزی خود می چرخد. لطفا توجه داشته باشید که جرثقیل های بازویی با توجه به زاویه چرخش و محل نصب به گروه های مختلفی تقسیم می شوند.

ویژگی های جرثقیل بازویی

جرثقیل بازویی نیز یک سری ویژگی دارد که شناخت کافی از این ویژگی ها کمک زیادی به انتخاب جرثقیل بازویی مناسب می کند. برخی از این ویژگی ها را برای شما در ادامه توضیح خواهیم داد.

  1. یکی از مهمترین عوامل زاویه چرخش مورد نیاز است
  2. قابل نصب شدن روی ستون های داخل سالن یک ویژگی خاص جرثقیل بازویی است
  3. نگهداری و تعمیر جرثقیل بازویی به مراتب هزینه کمتری نسبت به جرثقیل سقفی و جرثقیل دروازه ای دارد.
  4. به طور کلی حداکثر ظرفیت جابه جایی آنها به 10 تن می رسد اما در موارد خاص تا 15 تن قابل افزایش است.

تعریفی از جرثقیل سقفی

از جرثقیل بازویی و سقفی چگونه می توان در صنعت استفاده کرد؟

برای حمل کالاهای فوق سنگی جرثقیل سقفی طراحی و ساخته شده است. تاریخ استفاده از آن به مصر باستان برمی گردد، جایی که برای اولین بار برای حمل سنگ برای ساخت اهرام های مصر استفاده شده است. جرثقیل سقفی سازه ای است که در سوله ها، کارخانه ها، کارگاه ها و سایر محیط ‌های داخلی برای جابجایی و حمل بار استفاده می شود. جرثقیل سقفی درانواع و مدل های گوناگونی طراحی شده است مثل: جرثقیل دروازهای، جرثقیل دیواری بازویی و جرثقیل نیم دروازه ‌ای. که هرکدام از این مدل جرثقیل ها برای کاربردهای خاصی در صنعت استفاده می شود. این جرثقیل ها در سه جهت، طولی (شمال و جنوب)، عرضی (چپ و راست) و عمودی (بالا و پایین) و به صورت 4 کاره و 6 کاره وجود دارند.

ویژگی های جرثقیل سقفی

  • برای جابه جا کردن قطعات خیلی سنگین استفاده از جرثقیل سقفی یک گزینه خوب است
  • استفاده از جرثقیل به مهارت خاصی نیاز ندارد و به راحتی قابل استفاده است
  • تعمیر و نگهداری جرثقیل سقفی نیاز به هزینه های زیادی ندارد و کاملا اقتصادی است
  • برای دسترسی به تمام نقاط استفاده از جرثقیل سقفی پیشنهاد می شود
  • کار با جرثقیل سقفی باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی می شود

جرثقیل دروازه ای چیست؟

ساختار جرثقیل دروازه ای کاملا شبیه به جرثقیل سقفی است. تنها تفاوت آن با جرثقیل سقفی این است که دو دکل متصل به پل دارد و جرثقیل در طول مسیر شروع به حرکت می کند. به طور کلی این جرثقیل ها به دو نوع تک پل و دو پل تقسیم می شوند. همین تفاوت بین جرثقیل های تک پل و دو پل در جرثقیل دروازه ای نیز مشاهده می شود. جرثقیل دروازه ای تک پل برای تحمل بارهای کمتر از 10 تن و دهانه کمتر از 20 متر استفاده می شود. اما جرثقیل دروازه ای دو پل برای وزن های بیش از 50 تن و طول های بیش از 12 متر استفاده می شود.

ویژگی های جرثقیل دروازه ای چیست؟

  1. قابل استفاده در حالت تک پل و دو پل می باشند
  2. برای راحتی استفاده، می توان کابین اپراتور را نصب کرد
  3. با سرعت بالا عملیات بارگیری و تخلیه بار در جرثقیل دروازه ای امکان پذیر است
  4. کاملا مناسب برای استفاده در فضای باز هستند
  5. دسترسی به مکانیزم ابزار با استفاده از راهرو تعمیر جرثقیل دروازه ای دوپل امکان پذیر است
  6. به صورت یک ستون و تک پل می توانید در برخی از مواقع از جرثقیل دروازه ای استفاده کنید
  7. مجهز به گیره های ریلی برای اتصال جرثقیل و محافظت در برابر طوفان می باشد
  8. در مناطقی که جرثقیل سقفی در دسترس نیست، جرثقیل دروازه ای ممکن است گزینه مناسبی برای کار باشد
  9. از لحاظ اقتصادی برای برای جابه جا کردن بارها در سالن کاملا مناسب است.
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز