خبرگزاری کار ایران

نیاز به همه گروه‌های خونی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۳۹۳

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: شهروندان با همه گروه‌های خونی می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های سیار و ثابت مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا از رشت،مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه همچنان نیاز خونی در گیلان داریم گفت: شهروندان با همه گروه‌های خونی می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های سیار و ثابت مراجعه و با اهدای خون خود جان بیماران نیازمند بستری در مراکز درمانی گیلان را نجات دهند.

بابک پاکدل با اشاره به نیاز مبرم مراکز درمانی گیلان به برخی گروه‌های خونی کمیاب مانند O مثبت و A منفی، افزود: خون‌های اهدا شده برای تزریق به بیماران تصادفی و یا بیمارانی که براثر خون ریزی ناشی از عمل جراحی بخش زیادی از خون خود را از دست داده اند به بیمارستان‌ها ارسال شده و یا برای تهیه انواع فرآورده‌های خونی برای درمان بیماری‌های خاص به مراکز ویژه پزشکی فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۳ هزار و ۴۶۱ نفر در ۱۱ ماه گذشته به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند گفت: از این افراد ۸۰ هزار و ۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون گیلان همچنین با اشاره به اینکه از مجموع اهداکنندگان ۴۵ هزار و ۱۸۶ نفر مستمر و ۲۲ هزارو ۹۴۲ نفر باسابقه بودند افزود: ۱۱ هزار و ۸۹۲ نفر برای نخستین بار به چرخه اهدای خون پیوستند.

بابک پاکدل گفت: اهداکنندگان برای صرفه جویی در وقت می‌توانند در پرتال سازمان انتقال خون به نشانی http://nobatdehi.ibto.ir/Nobat/DaryaftNobatInterneti۴ ثبت نام و در ساعت تعیین شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز