خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام :

مقدمات سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری شرکت چینی در ایلام فراهم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۰۵۴

استاندار ایلام در نشست با مدیران یک شرکت چینی از فراهم شدن مقدمات سرمایه گذاری ۵۰میلیون دلاری آن شرکت در استان خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از ایلام، حسن بهرام نیا روز شنبه ۶ اسفندماه  در نشست با مدیران شرکت بای جین کشور چین (بزرگترین شرکت کربن دی سولفید در جهان ) با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام و مدیران حوزه اقتصادی استان، گفت: تمامی مقدمات احداث کارخانه تولید کربن دی سولفید با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری شرکت چینی بای جین در ایلام فراهم است و تمامی مدیران استان باید برای ایجاد این کارخانه اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: شرایط اقلیمی موجود و آب در پشت سدها نیز ظرفیت خوبی برای ایلام مهیا نموده است.

استاندار ایلام در ادامه افزود: ایلام ظرفیت های بالقوه ای دارد و در حوزه های مختلف معدنی و دامی، کشاورزی و آبزی که با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی و آب های موجود در پشت سدها می توان از این ظرفیت در راستای توسعه استان بهره گرفت.

نماینده عالی دولت در استان ایلام،  یکی از ویژگی های بی نظیر این استان در مقایسه با سایر استان را وجود مواد اولیه و موقعیت ارتباطی و مرزی بسیار مناسب با کشور عراق ذکر کرد و گفت:با توجه به نزدیکی استان ایلام با استان مرزی کشور عراق و اهمیت بالای صادرات این مهم مزیت بسیار خوبی برای ایلام است.

استاندار ایلام گفت: ایلام ۱۱ درصد منابع گاز و نزدیک ۶ درصد نفت کشور را به خود اختصاص داده است و فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام توسعه می یابد و اکتشاف در باباگیر در سایر مناطق استان در دستور کار است.

وی اعلام کرد: همه مدیران استانی از سرمایه گذاران شرکت بای جین کشور چین برای توسعه اقتصادی استان استقبال می کنند.

شرکت بای جین کشور چین بزرگترین شرکت کربن دی سولفید در جهان است که دارای ۷ کارخانه، که ۶ کارخانه در چین و یک کارخانه در هند فعالیت می کنند.

 درصورت احداث کارخانه طبق برنامه زمانبندی تعیین شده ۱۵ ماهه،‌  ۶۰ هزار تن کربن دی سولفید سالانه در این استان تولید می شود.

۹۰ هزار متر مکعب گاز ،۴ مگاوات برق، ۱۸۰ تن گوگرد،۵۰۰ متر مکعب آب روزانه برای تولیدات این کارخانه نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز