خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر ارتباطات؛

پروژه گازرسانی به "ریجاب" در استان کرمانشاه افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۵۳۴

پروژه گازرسانی به شهر ریجاب و ۲۷ روستای شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه، امروز(چهارم اسفند) در این مراسم با اشاره به وضعیت خوب گازرسانی در استان گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز استان در بخش شهری به بیش از ۹۹ درصد و در بخش روستایی به ۹۲ درصد رسیده که بالاتر از میانگین کشور است.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر از ۳۵ شهر استان به ۳۳ شهر گازرسانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تنها دو شهر سومار و ازگله باقی مانده که سومار قابلیت گازرسانی نداشته و گازرسانی به ازگله هم در دستورکار است که تا پایان سال آینده انجام می‌گیرد.

وی به وضعیت گازرسانی به روستاهای استان هم اشاره و افزود: از ۲۵۴۵ روستای استان، ۲۳۰۵ روستا قابلیت گازرسانی دارد که از این تعداد ۲۰۲۱ روستا از نعمت گاز بهره مند شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون سه شهرستان گیلانعرب، روانسر و سنقر و کلیایی در استان کرمانشاه در بحث بهره مندی گاز در وضعیت "سبز" قرار دارند.

 حسینی گفت: علاوه بر اینها ۳۱۰۰ واحد صنعتی هم در استان گازرسانی شده‌اند.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: امسال یک شهر، ۲۳۰ روستا و ۳۰۳ واحد صنعتی در استان با صرف اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از نعمت گاز بهره مند شدند.

وی افزود: در استان کرمانشاه ضریب نفوذ گاز در شهرستان دالاهو پایین بود که با گازرسانی به شهر ریجاب در جمعیت شهری از ۶۹ درصد به ۱۰۰ درصد رسیده و با گازرسانی به ۲۷ روستا از ۳۲ درصد به ۴۲ درصد رسیده است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۳۹ روستا در شهرستان دالاهو، گفت: از این تعداد ۱۳۰ روستا قابلیت گازرسانی دارند که تاکنون ۷۵ روستا گازرسانی شده و گاز رسانی به ۵۴ روستای دیگر در دستورکار است.

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته به یاری خداوند تا پایان سال آینده پرونده گازرسانی شهرستان دالاهو را می‌بندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز