خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد؛

تأمین زیر ساخت های «پزشکی خانواده» در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۳۵۰

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از تلاش های رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در دولت سیزدهم گفت: وزارت بهداشت را در اوج همه گیری کرونا ، با بدهی بالا و ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام تحویل گرفتیم که برخی از این پروژه ها، عمر چند ده ساله داشتند. در چنان شرایطی، اقدامات بسیاری در وزارت بهداشت انجام شد و‌ مدیریت کرونا از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت بود که مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور که در مجتمع شهدای مدافع سلامت مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ایران از کشورهای موفق منطقه در مدیریت کرونا بوده و  واکسن کرونا را در پلتفرم های مختلف تولید کرده اما نباید فراموش کنیم که کرونا در دنیا هنوز تمام نشده و در چند روز گذشته نیز با افزایش نسبی در موارد ابتلا به کرونا روبرو بودیم؛  چراکه بسیاری از افراد، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را کنار گذاشته اند. 

وزیر بهداشت با اشاره به پوشش رایگان بیمه برای ۶ میلیون نفر از افراد کم بضاعت، گفت: سه اقدام مهم شامل بیمه رایگان شش میلیون نفر از دهک های نخست جامعه، اجرای  طرح نسخه نویسی الکترونیک و  تکمیل و به روز رسانی پرونده سلامت الکترونیک، زیر ساخت های طرح پزشکی خانواده و‌ نظام ارجاع را در کشور تأمین کرده است.

عین اللهی از دارویار به عنوان یکی از موفق ترین طرح های مرتبط با کالاهای اساسی یاد کرد و گفت: در این طرح، یارانه دارو و اختلاف قیمت ارز ترجیحی و نیمایی، به مردم پرداخت شد و خبرهایی از تامین منابع مالی  این طرح به زودی اعلام خواهد شد. 

وی تاکید کرد: در ماه های گذشته، بیش از 10 هزار و 800 تخت بیمارستانی به ظرفیت کشور افزوده شد و حدود 7 هزار تخت بیمارستانی نیز در یکی دو ماه آینده افتتاح می شود که این اقدامات،  رکوردی بی سابقه در توسعه زیرساخت های درمانی به شمار می آید. همچنین 850 پروژه بهداشتی در کشور تکمیل و راه اندازی شده و دو هزار پروژه بهداشتی نیز در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت تقویت نظام شبکه بهداشت و درمان، تکمیل و افتتاح می شود.

وزیر بهداشت با اشاره به برداشتن سقف کارانه متخصصان در مناطق محروم و افزایش ظرفیت پزشکی و مقاطع تخصصی، گفت: توجه به حوزه فرهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی، از شاخص های عملکردی روسای دانشگاه های علوم پزشکی است. همچنین باید زمینه های حضور و مشارکت دانشجویان در فعالیت های فرهنگی تسهیل و کمیته های فرهنگی در دانشگاه ها و بیمارستانها، تشکیل و تقویت شود. 

عین اللهی ضمن تاکید بر لزوم نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: ایجاد قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت  از مهمترین اقدامات برای اجرای این قانون بود که تا کنون در بیش از 12 جلسه این قرارگاه، مصوبات  جامعی به تصویب رسیده و وزارت بهداشت در مجلس به عنوان یکی از دستگاه های پیشرو در اجرای این قانون معرفی شده است.

وی به تحول در اورژانس اشاره و تصریح کرد: اورژانس در ایام تعطیل، مناسبت ها، حوادث و بلایا حضور فعالی دارد و از نظر زیرساختی در حوزه ناوگان و پایگاه های اورژانس، تحول و توسعه یافته است. در ایام اربعین امسال نیز  شاهد افتتاح پایگاه سلامت مرزی شهید سلیمانی شلمچه بودیم و سال آینده نیز پایگاه سلامت مرزی مهران افتتاح می شود. همچنین سال آینده،  ایام اربعین مقارن با فصل گرمای سال است و انتظار داریم که دانشگاه های علوم پزشکی مرزی از هم اکنون، تدابیر لازم در این زمینه را با هماهنگی سازمان اورژانس کشور اتخاذ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز