خبرگزاری کار ایران

روح الامینی در صحن علنی:

اولویت مجلس به جای موافقتنامه پاریس باید بررسی افزایش قیمت ارز باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۷۴۳

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر روح الامینی اظهار داشت: موضوع آب و هوا از موضوعات حیاتی کشور است، آیا فراموش کردید که از مهرماه تا به امروز دو سوم ایام، مدارس به خاطر آب و هوا تعطیل بودند.

به گزارش ایلنا، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲ اسفندماه)  مجلس شورای اسلامی، در واکنش به گزارش اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آیا اقتصاد مهم است و آیا اولویت موضوع طلا و ارز است یا موضوع موافقتنامه آب و هوایی پاریس؟

وی افزود: رئیس مجلس برای جایگاه و شأن مجلس اهمیت قائل است و در غیاب ما در جلسات دفاع می کند اما رئیس دولت، معاون اول، وزیر اقتصاد و بقیه ارکان اقتصادی دولت کجا هستند که به جای احضار در مجلس بیایند و برای بهبود روابط قوا و پاسخگویی به مردم و نمایندگان، داوطلب حضور در مجلس باشند نه در پشت درهای بسته جلسات غیرعلنی.

وی افزود: ما در این جلسات کلیاتی با هم مرور می کنیم که مرتب تکرار می شود و در کمیسیون ها و صدا و سیما و کار کارشناسی مرتب به آن ها پرداخته می شود و انتظار داریم اگر دولت متوجه نیست که به نفع کشور و دولت است که برای پاسخگویی به مردم و نمایندگان پیش قدم شود رئیس مجلس آن ها را احضار کند تا فردا به هر مصلحتی که هست در علنی و غیرعلنی به مجلس بیایند و مشخص شود که مجلس و نمایندگان به دنبال موضوع آب و هوای اقتصادی کشور هستند و این اولویت اول ما است.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، اظهار داشت: طبق آئین نامه گزارشات اصل ۹۰ باید بدون نوبت در صحن مجلس قرائت شود و امروز حدود سه هفته است که گزارش کمیسیون اصل نودم(۹۰) قانون اساسی در مورد عضویت ایران در موافقتنامۀ آب و هوایی پاریس در نوبت بوده و حتما این گزارش باید قرائت می شد و مجلس نمی تواند روال قانونی خود را تغییر دهد.

وی تاکید کرد: موضوع آب و هوا از موضوعات حیاتی کشور است، آیا فراموش کردید که از مهرماه تا به امروز در دو سوم ایام، مدارس به خاطر آب و هوا تعطیل بودند لذا این موضوع حتما مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، همچنان که موضوع ارز هم مهم است و ما امروز صبح نیز به مدت یکساعت به آن رسیدگی کردیم و فردا صبح نیز مجدد جلسه ای در این خصوص داریم لذا تقاضا دارم از مسیر اصلی خارج نشوید در عین حالی که اولویت ها برای ما مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز