خبرگزاری کار ایران

قالیباف در نطق پیش از دستور:

تامین آرامش خاطر مردم در گروی اجرای برنامه مجلس توسط دولت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۵۳۵

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: نباید فراموش کنیم که با تصمیمات خلق‌الساعه تعیین ارز ۴۲۰۰ در دولت گذشته به اقتصاد کشور زده است و کسانی که این ضربه را به اقتصاد کشور شدند باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه صحن علنی امروز ۱۸ اردیبهشت مجلس در واکنش به گرانی اخیر در قیمت آرد صنعتی و افزایش قیمت قیمت نان های صنعتی و ماکارونی به دنبال آن، گفت: در روزهای اخیر و پس از گرانی قیمت آرد صنعتی  که مورد توجه نمایندگان محترم حذف و حسب تکلیف نمایندگی هود وظیفه دارم به آن بپردازند، بحث مربوط به گرانی ها و مشخصاً گرانی آرد صنعتی و ماکارونی مسئله اصلی که باعث نگرانی بیشتر مردم شده است این است که گرانی اخیر شروع گرانی‌های کالاهای اساسی باشد که معیشت مردم با آن گره خورده است.

وی ادامه داد: نگرانی های مردم به این برمی گردد که اگر قرار است ترجیح مربوط به کالاهای اساسی هدفمند شود گرانی های شدیدی در دیگر که مرتبط با آن هستند ایجاد خواهد شد و دولت محترم موضوع ماکارونی و آرد صنعتی به گونه ای که باعث بیشتر نگرانی مردم شد و در ادامه توضیح خواهم داد که برنامه مجلس برای حفظ قدرت خرید مردم چیست و روشن خواهم کرد اگر دولت این برنامه را اجرا کند مردم با آرامش خیال می توانند به حداقل زندگی خود اطمینان داشته باشند.

رئیس مجلس همچنین ابراز داشت: افزایش قیمت ماکارونی نگران کننده است و بی توجهی به قانون مجلس باعث چنین فضایی ایجاد شود و مردم را به شدت ناراحت کنند و به مردم عزیز حق می دهم که نسبت به آینده نگران شده باشد اما با توجه به پیگیری های انجام شده و جلساتی که برقرار شد مخصوصاً در شورای هماهنگی اقتصادی صورت گرفته مقرر شد که قانون مجلس به طور کامل اجرایی شود.

وی اضافه کرد: قبل از این مسئله را توضیح بیشتری بدهیم اجازه دهید ابتدا این نکته را عرض کنم نباید فراموش کنیم که با تصمیمات خلق‌الساعه تعیین ارز ۴۲۰۰ در دولت گذشته به اقتصاد کشور زده است و کسانی که این ضربه را به اقتصاد کشور شدند باید پاسخگو باشند، ارز ترجیحی باعث ده‌ها میلیارد دلار سرمایه این کشور شده است و علاوه بر این باعث کنترل گرانی ها هم بشوند در این وضعیت کارشناس اقتصادی این مسئله را تأیید می‌کند. بنابراین درباره اصلاح اصل هدفمند کردن یارانه موافق هستیم اما در مورد اجرای آن حرف های جدی داریم مجلس افزایش دریافتی مردم که باعث تورم بیشتر می شود نیست بلکه سیاست مجلس برای حفظ قدرت خرید مردم است. مهمترین راهکار حفظ قدرت خرید مردم تنها و تنها کنترل تورم است تا تورم را کنترل نکنیم نمی‌توانیم قدرت خرید مردم را حفظ کنیم و برای کنترل تورم نیست تنها و تنها باید ناترازی ها را برطرف کرد.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز