خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

مردم عزیز با رعایت نکات ایمنی به کاهش تصادفات جاده‌ای کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۲۸۵

وزیر راه و شهرسازی امروز دوشنبه در نشست مشترک با استانداران سراسر کشور با مهم شمردن عوامل انسانی در تصادفات و تلفات جاده ای گفت: رانندگان عزیز کشور با رعایت نکات ایمنی به کاهش تصادفات جاده ای کمک کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست استانداران سراسر کشور که با حضور وزیر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد؛ در ارتباط با دستورکار نشست اظهار داشت:  حدود ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور شناسایی شده که برخی منجر به تصادفات و  فوت هموطنان می‌شود و برای همین رفع نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار دارد و ان‌شاءالله تا پایان سال ۲۰۰ نقطه رفع خطر خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۲۹۰ هزارکیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور، ۸ هزار کیلومتر راه پرخطر وجود دارد که بیشترین سوانح جاده‌ای در این راه‌ها اتفاق می‌افتد که رفع این سوانح نیز در دستور کار قرار دارد.

بذرپاش درباره سفرهای نوروزی گفت: برآورد اولیه این است که از ۲۴ اسفند حجم بالای این سفرها آغاز و تا چهارم فروردین ادامه داشته باشد و از این رو بیشترین تمهیدات نیز برای همین بازه زمانی در نظر گرفته می شود.

بذرپاش با بیان اینکه مجموعه وزارت راه و شهرسازی، پلیس و استانداران برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی برنامه ریزی می کنند، اظهار داشت: همانطور که خودروها و ناایمن بودن برخی از راه‌ها بخشی از عامل تصادفات جاده ای هستند، عامل انسانی را هم نباید نادیده گرفت، زیرا بررسی کارشناسان نشان داده که عامل انسانی بیشترین درصد تصادفات منجر به فوت را دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا آگاهی‌بخشی به مردم از طریق ساخت برنامه‌های تلویزیونی و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی و نیز سایر ابزارهایی را که می‌توان برای آگاهی‌بخشی به مردم استفاده کرد، از برنامه‌هایی برشمرد که برای کاستن از آمار تلفات جاده ای در دستور کار است.

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: در حال تجهیز راهدارخانه ها در سراسر کشور هستیم تا مسافران در طول سفر بتوانند از این نقاط برای استراحت استفاده کنند  .

بذرپاش گفت: ضمناً پویش «همراهان سفر ایمن» برگزار خواهد شد و در ۱۰۰ نقطه در سازمان راهداری ایستگاه‌هایی را برای استراحت و برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده‌ایم و می‌کوشیم تعداد آن را افزایش دهیم و امیدواریم کنار حضور حداکثری پلیس و کادر بهداشتی و درمانی و هم‌چنین رفع نقاط حادثه‌خیز، محیط جاده‌ها را آرامش‌بخش کنیم تا سفرها با حداقل حادثه همراه باشد و مردم عزیزمان بعد از ایام کرونا سفر نوروزی خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز