خبرگزاری کار ایران

خیاطیان:

مخالفان سعی در بد جلوه دادن سیاست‌های خوب دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۲۱۱

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: اجتماعی‌سازی و مورد پذیرش قرار گرفتن نقشه راه و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از دیگر موارد مورد توجه است، به دلیل اینکه به این سیاست‌ها خوب توجه نمی‌شود مخالفان سعی در بد جلوه دادن سیاست‌های خوب دارند؛ در مقابل ما وظیفه جدی داریم که نقشه راه این سیاست‌ها را به درستی به مردم منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد صادق خیاطیان در همایش «اقتصاد مقاومتی؛ از نظر تا عمل» گفت: در حوزه اقتصادی این اتفاق نظر وجود دارد که چارچوب وجود ندارد تا حول آن عمل کنیم.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: سند اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند را باید به عنوان یک سند بالادستی دید و اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت از همان اوایل روی کار آمدن دولت تشکیل شده است.

خیاطیان بیان کرد: اعتقاد من این است که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری می‌تواند حول یک موضوع منسجم مدنظر قرار گیرد و سیاست اقتصاد مقاومتی به عنوان یک چارچوب مورد وفاق همه ما است.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۱۰ سال از اقتصاد مقاومتی هنوز به وفاق به گونه‌ای که باید و شاید، نرسیده‌ایم، تاکید کرد: لذا امروز به عنوان سالروز ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، این برنامه و همایش تدوین شد تا این سیاست‌ها که در حوزه اقتصادی راهگشا هستند، مورد توجه قرار گیرند. ما باید بپذیریم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان یک چارچوب سیاستی و اقتصادی مورد پذیرش قرار گیرد و این مهم‌ترین گام است و باید از تشتت آرا نسبت به آن جلوگیری شود.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تاکید کرد: پس از آن باید عدم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پس از گذشت ۱۰ سال آسیب‌شناسی شود. از لحاظ ساختاری و به لحاظ عملی کارهای نظری و تولید محتوایی به خوبی انجام شدند و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت تشکیل شد و دستگاه‌های مختلف سهیمه و بودجه می‌گرفتند اما چرا هنوز نمی‌توانیم بگوییم این سیاست‌ها اجرایی شدند؟ موانع اجرایی نشدن این سیاست‌ها چه بوده است.

وی ادامه داد: نکته دوم عدم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، عدم تبیین و درک درست سیاست‌های ابلاغی بوده و هر فردی به ظن خود این سیاست‌ها را استنباط کرده است و دوستان درک و تلقی لازم در مورد این سیاست‌ها را نداشتند؛ در نتیجه مورد نیاز است در خصوص این سیاست‌ها به وفاق برسیم تا تبیین صحیح و درک درست این سیاست‌ها رقم بخورد. آنچه در ادامه کار از مجموعه انتظار داریم این است که نقطه راه اجرایی و عملیاتی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی آنها طراحی شود.

خیاطیان با اشاره به این‌که نسخه‌ای که در اختیار دولت قرار می‌گیرد باید از حوزه حرف و پیشنهاد عبور کرده باشد، خاطرنشان کرد: دیگر زمان نسخه عملیاتی و اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. برای مثال باید گفته شود وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و سایر وزارتخانه‌ها هر کدام در این زمینه چه وظایف و مسئولیت‌هایی دارند.

وی گفت: اجتماعی‌سازی و مورد پذیرش قرار گرفتن نقشه راه و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از دیگر موارد مورد توجه است، به دلیل اینکه به این سیاست‌ها خوب توجه نمی‌شود مخالفان سعی در بد جلوه دادن سیاست‌های خوب دارند؛ در مقابل ما وظیفه جدی داریم که نقشه راه این سیاست‌ها را به درستی به مردم منتقل کنیم.

خیاطیان با تاکید بر لزوم آگاهی مردم از پشتوانه علمی سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، گفت: مردم باید بدانند پشتوانه علمی پشت اقتصاد مقاومتی است و ساده و بدون استدلال طراحی نشده است. همراهی مردم به طور قابل توجهی می‌تواند در پیشبرد این مسیر مؤثر باشد. امیدواریم خروجی این جلسه عملیاتی و اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد و به عنوان نقشه راه در اختیار دولت قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز