خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشن عید مبعث در ایتالیا

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۷۲۷

به مناسبت فرارسیدن ۲۷ رجب، خجسته سالروز بعثت رسول گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) مراسم جشنی با حضور برخی از شخصیتهای فرهنگی ایتالیا، جمعی از شیعیان لبنان، مصر، افغانستان، پاکستان و ایرانیان مقیم ایتالیا ازجمله اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران و خانواده هایشان در رم برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که شنبه شب به میزبانی مرکز اسلامی امام مهدی (عج) رم برگزار شد، پس از اقامه نماز جماعت، تنی چند از شخصیتهای فرهنگی و دینی مقیم رم، در سخنانی به ذکر فضایل و مناقب حضرت محمد (ص) پرداخته و در مورد اهمیت این عید سعید در تقویم مسلمانان پرداختند.

شیخ عباس دی پالما، امام جماعت مرکز امام مهدی (ع)، با اشاره به اهمیت پیام اسلام، حضرت محمد (ص) را شایسته دریافت چنین پیام تاثیرگذاری عنوان، و تاکید کرد: در فرهنگ اسلام خداوند مرکز و محور همه چیز است و خودمحوری جایی ندارد و پیامبر گرامی اسلام نماد بارز این ویژگی بود. شیخ سالامه عاشور، از چهره های شناخته شده اهل سنت نیز با اشاره به آیه قرآن کریم که پیامبر (ص) را رحمتی برای جهانیان می خواند و آن را هدف رسالت ایشان بیان می کند، این موضوع را عالی ترین سند برای زیست اخلاقی توام با رحمت رسول گرامی اسلام خواند.

در این سخنان، با اشاره به حدیث شریف نبوی که می فرماید: "براستی که من برای به کمال رساندن مکارم و نیکی های اخلاقی مبعوث شدم"، بر جایگاه والای اخلاق در سیرت نبوی و ضرورت تبعیت از الگوی اخلاقی والای رسول الله (ص) تاکید شد. همچنین در این مراسم علاوه بر مولودی خوانی، آثار فرهنگی، دینی منتشر شده از سوی مرکز امام مهدی (ع) نیز در حاشیه مراسم نمایش داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز