خبرگزاری کار ایران

ویژه برنامه‌های فرهنگی مترو پایتخت به مناسبت جشن مبعث حضرت رسول اکرم (ص)

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۲۲۸

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی در این شهر زیرزمینی به مناسبت جشن مبعث حضرت رسول اکرم (ص) خبر داد. 

به گزارش ایلنا از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، سید محمد نقیب گفت: در این ایام به منظور ایجاد فضای شاد و بانشاط برنامه «شمیم رحمت» در قالب اجرای گروه‌های سرود با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در مترو پایتخت اجرا خواهد شد. 

وی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک حکم ضروری الهی و هنجار اجتماعی و فرهنگی در کشور ما مطرح بوده و حیا و عفت دو مقوله‌ای است که پیش زمینه بروز و ظهور حجاب در جامعه و در سطح فرهنگ عمومی کشور است اظهارداشت: به مناسبت ایام ماه مبارک رجب پویش «فرشتگان سرزمین من» با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ایستگاه‌های منتخب مترو در حال برگزاری است. 

وی ادامه داد: به همین مناسبت مراسم جشنی با عنوان «جشن نماز» ویژه دختران ۹ الی ۱۲ساله در روز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه در ایستگاه‌های ابن سینا، پیروزی و میدان شهدا برگزار می‌گردد. 

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه عنوان کرد: به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در حوزه خانواده و هم‌چنین ترویج فرهنگ ازدواج آسان در میان جوانان، پایگاه مشاوره «سایه مهر» در ده ایستگاه منتخب متروی تهران برگزار می‌شود. 

این پایگاه مشاوره با هدف ارائه مشاوره در خصوص تسهیل ازدواج دائم، ارائه مشاوره و آموزش، تشکیل خانواده پایدار و نیز ارائه مشاوره‌های تخصصی از قبیل ازدواج، خانواده و کودک با حضور کارشناسان و مشاوران در حوزه خانواده برگزار و کارشناسان این طرح تا ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ پاسخگوی سوالات مسافران شهر زیرزمینی خواهند بود. 

وی ادامه داد: برپایی کارگاه آموزش خطاطی به نام پیامبر مهربانی در ایستگاه میدان شهدا با همکاری فرهنگسرای مترو از دیگر فعالیت‌های معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران به مناسبت سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام خواهد بود. 

نقیب افزود: هم‌زمان با هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر برنامه شاهنامه خوانی و اجرای موسیقی فولکلور اقوام ایرانی در ایستگاه‌های منتخب مترو تهران با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود. 

گفتنی است، برنامه‌های فرهنگی مترو تهران از تاریخ ۲۶ بهمن الی ۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، تئاتر شهر، تجریش، دروازه دولت و میدان انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز