خبرگزاری کار ایران

برگزاری بین‌المللی جشنواره عشایر در دستور کار میراث فرهنگی اردبیل قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۰۷۶

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تمهید مقدمات برای برگزاری بین‌المللی جشنواره کوچ عشایر مغان، به دلیل همزمانی با رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایرنا،‌ حسن محمدی ادیب اظهار کرد: جشنواره کوچ عشایر مغان در شهرستان بیله سوار، اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و تلاش می‌کنیم نشست سفرای کشورهای عضو اکو و جشنواره کوچ عشایر همزمان برگزار شود تا علاوه بر حضور سفرای این کشورها در جشنواره، میزبان عشایر آن کشورها نیز باشیم.

او تصریح کرد: در نمایشگاه گردشگری تهران در بهمن ماه امسال، با تعدادی از سران عشایر داخل کشور و مسئولان کشورهای خارجی مذاکراتی انجام دادیم تا مقدمات برگزاری جشنواره کوچ عشایر مغان، بهتر از قبل فراهم شود.

جشنواره کوچ عشایر مغان هر سال با میزبانی بیله سوار مغان برگزار می‌شود و به گفته صاحبعلی اصغری فرماندار این شهرستان، جشنواره پیش رو نخستین رویداد بین‌المللی خواهد بود که در بیله‌سوار برگزار می‌شود و فرمانداری، آماده هر نوع همکاری در راستای برگزاری آن است.

به گزارش ایرنا؛ رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که این شهر را به لحاظ قابلیت‌های گردشگرپذیر، به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان اکو در سال میلادی جاری معرفی می‌کند، امسال در برنامه‌های حوزه گردشگری و فرهنگی استان اردبیل لحاظ می‌شود و سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل نیز از قرار گرفتن جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر و همایش آب‌های درمانی و گردشگری سلامت در تقویم سالانه سازمان اکو خبر داده است.

به گفته یحیی نجار قابل، جلسه هماهنگی و تشکیل کمیته‌های برگزاری این رویداد بین‌المللی به صورت منظم ادامه خواهد داشت تا این برنامه‌ها در سطح کشورهای عضو اکو و به بهترین شکل برگزار شود.

عشایر استان اردبیل با ۱۵ هزار و ۱۹۲ خانوار و ۸۰ هزار نفر جمعیت، اغلب در شمال این استان و در دشت مغان سکونت دارند.

زندگی کوچرو عشایر منطقه مغان که به 'شاهسون' معروف هستند، به رغم تحول سبک زندگی در دوران معاصر، کمابیش به شکل سابق و سنتی ادامه دارد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز