خبرگزاری کار ایران

اردبیل میزبان دو رویداد بین‌المللی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۵۶۹

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: اردبیل در طول سال 2023 میلادی میزبان دو رویداد بین‌المللی در حوزه گردشگری می‌شود.

به گزارش ایلنا،  حسن محمدی ادیب در جلسه هماهنگی حضور در شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای در محل وزارت خارجه، گفت: استان اردبیل در طول سال 2023 میلادی میزبان دو رویداد بین‌المللی با حضور سفرا و وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: نشست سفرای کشورهای عضو اکو به عنوان اولین رویداد بین‌المللی قبل از عید در اردبیل برگزار و در این رویداد برنامه های پیش بینی شده سازمان اکو برای سال آینده بررسی می‌شود که می‌تواند فرصت مناسبی برای اردبیل و آمادگی برای نشست وزرای گردشگری اکو باشد.

او تاکید کرد: سفرای کشورهای عضو اکو در سفر به اردبیل از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید خواهند کرد و تیم‌های رسانه‌ای به همراه چند سازمان بین‌المللی و دبیرکل اکو هم در این رویداد حضور خواهند داشت.

محمدی ادیب ادامه داد: رویداد اردبیل 2023 یک رویداد بین‌المللی است و برگزاری این رویداد به بهترین شکل نیازمند عزم ملی است که نقش وزارت خارجه هم در این موضوع بسیار مهم است.

مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز در این جلسه گفت: اهمیت گردشگری باعث شده است که کمیته ویژه‌ای در دبیرخانه اکو تشکیل شود و موضوع مهم امسال سازمان اکو رویداد اردبیل 2023 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر