خبرگزاری کار ایران

طنین موسیقی فجر از امواج رادیو

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۹۹۵

همراه با سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، شبکه‌های مختلف رادیویی، با پوشش این رویداد فرهنگی ویژه برنامه‌های متنوعی را تولید و پخش می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رابط عمومی معاونت صدا، سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن تا سوم اسفند ماه به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیر رقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود. در این میان رادیو فرهنگ از روز جمعه در برنامه «پنجگاه» به پوشش این رویداد فرهنگی می‌پردازد.

یلدا احتشامی تهیه کننده این برنامه گفت: «پنجگاه» در زمان برگزاری جشنواره موسیقی فجر به پوشش رسانه‌ای این جشنواره اختصاص یافته است و شنوندگان را در جریان اخبار و موسیقی این جشنواره و همچنین تحلیل و بررسی رویدادها و وقایع جشنواره موسیقی فجر قرار می‌دهد.

وی در توضیح برنامه گفت: این برنامه همچنین با موسیقی‌دانان و شرکت کنندگان در این جشنواره و گروه‌های موسیقی گفت و گو می‌کند.

احتشامی بخش کارشناسی برنامه را به دو بخش ایرانی و غربی تقسیم کرده و درباره آن توضیح داد: رضا مهدوی کارشناسی بررسی موسیقی ایرانی و امیر شهابی بررسی موسیقی غربی را در این برنامه برعهده دارند.

تهیه کننده «پنجگاه» درخصوص نام این برنامه نیز گفت: راست‌پنج‌گاه یکی از دستگاه‌های موسیقی سنتی ایرانی است که دست کم از نظر نام با هیچ‌یک از مقام‌های موسیقی سنتی ایران مطابقت ندارد و نامی است که‌کمتر استفاده شده از طرفی این دستگاه، امکان پرده‌گردانی به تمام دستگاه‌های دیگر را فراهم می‌کند و برخی معتقدند که هدف از ایجاد این دستگاه، آموزش مراحل عالی موسیقی از جمله مُرَکّب‌نوازی و مرکب‌خوانی بوده است به همین علت برای ویژه برنامه‌ای که به جشنواره موسیقی فجر با تنوع انواع موسیقی می‌پردازد این نام انتخاب شده است. برنامه «پنجگاه» در طول برگزاری جشنواره موسیقی فجر، هر روز ساعت ۱۶:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

پوشش خبری جشنواره موسیقی فجر در «رادیو صبا»

برنامه موسیقی محور «صباهنگ» با حضور در محل برگزاری سی وهشتمین جشنواره موسیقی فجر آخرین اخبار و حواشی این جشنواره را به اطلاع مخاطبان می‌رساند.

«صباهنگ» برنامه موسیقی محور رادیو صبا است که با پخش ترانه‌های درخواستی، فضای شادی را برای مخاطبان این شبکه ایجاد می‌کند. این برنامه در کنار سرگرمی به اطلاع‌رسانی در حوزه موسیقی می‌پردازد و آخرین اخبار و حواشی موسیقی را به اطلاع مخاطبان می‌رساند.

این برنامه همزمان با برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور در محل برگزاری جشنواره با گفتگو با هنرمندان و شرکت کنندگان جشنواره و تهیه گزارش آخرین اخبار و حواشی جشنواره را به اطلاع مخاطبان می‌رساند.

«صباهنگ» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به تهیه کنندگی رضا عزتی و اجرای فریبا باقری و هماهنگی پویا رضایی روی آنتن شبکه رادیویی صبا می‌رود.

ایران صدا برنامه‌های رادیویی موسیقی فجر را تصویری پوشش می‌دهد.

با توجه به سیاست شبکه، برنامه ویژه‌ای در ایران صدا تولید نمی‌شود، این در حالی است که تقریباً تمامی برنامه‌ها به صورت تصویری پوشش داده می‌شود.

رادیو نمایش و موسیقی روح

ویژه برنامه «دانگ» زنده و مستقیم از محل برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن تا ۲ اسفند ساعت ۲۰ به تهیه‌کنندگی میثم کریمی، کارشناس_مجری اسماعیل باستانی، کارشناسی نوژان حیدری و گزارشگری یاسمن پارسا پخش می‌شود.

موسیقی فجر از صدای پایتخت

شبکه رادیویی تهران از برنامه «تهران من» هر عصرگاه تقدیم مخاطبان می‌شود و از شنبه ۲۹ بهمن سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر را پوشش می‌دهد.

غزل نهانی، گزارشگر برنامه با حضور در محل برگزاری این جشنواره آخرین اخبار و رویدادها را با گفتگو با هنرمندان و مسئولین برگزاری به سمع و نظر مخاطبان می‌رساند.

تهران من کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران که در بخش فرهنگی تازه‌ترین رویدادهای این حوزه را از موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز تقدیم فرهیختگان می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز