خبرگزاری کار ایران

ماجرای یک فیلم ۱۲ساله همراه با توضیح رائفی‌پور، استعفای عبدی و شکایت اسماعیلی...

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۷۴۳

به‌رغم توضیحات رائفی‌پور و قولی که وزیر ارشاد برای پیگیری حقوقی موضوع داده است، باید دید چه کسانی و چرا این فیلم را از آرشیو بیرون کشیده و آن را در فضای حساس امروز دوباره بازنشر کرده‌اند؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتشار فیلمی از علی‌اکبر رائفی‌پور در روزهای گذشته واکنش برخی اهالی موسیقی را در پی داشت. موج اعتراضات صورت گرفته در آستانه‌ی جشنواره‌ی موسیقی فجر، محمداسماعیلی (وزیر ارشاد) را نیز به واکنش واداشت و از پیگیری حقوقی سخنان مطرح شده در این فیلم خبر داد.

ماجرا از این قرار است که فیلم منتشر شده از رائفی‌پور مربوط به ۱۲ سال پیش است. او در این سخنرانی انتقاداتی را به اهالی موسیقی مطرح کرده و برخی از آن‌ها را متهم به بی‌اخلاق بودن می‌کند. درنهایت بهزاد عبدی (دبیر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر) که گفته می‌شود مدت‌هاست قصد کناره‌گیری از دبیری جشنواره موسیقی فجر را دارد، متنی در صفحه شخصی خود منتشر کرد که به سرعت در فضای مجازی پربازدید شد. عبدی نوشته است: «در صورتی که ایشان (رائفی‌پور) رسمی از هنرمندان موسیقی این کشور عذرخواهی نکند، دیگر هیچ مسئولیتی را برای موسیقی عزیز کشورم قبول نخواهم کرد و استعفای خود را از این مسئولیت اعلام می‌دارم.»

در ادامه این توییت، سه عضو شورای هنری ارکستر ملی ایران متنی را خطاب به وزیر ارشاد نوشتند و از او درخواست پیگیری قضایی سخنان مطرح شده را کردند.

لازم به ذکر است که رائفی‌پور روز گذشته فیلم دیگری را منتشر کرد. او در فیلم دوم به این نکته اشاره می‌کند که سخنان مورد نظر به صورت تقطیع شده از کلیت سخنرانی او انتخاب و پس از ۱۲ سال بازنشر شده است.

هرچند در فیلم موردنظر سخنان نادرستی درباره برخی اهالی موسیقی مطرح می‌شود اما اینکه چرا این فیلم پس از ۱۲ سال و درست چند روز پیش از برگزاری جشنواره موسیقی فجر از آرشیو بیرون آمده و در فضای مجازی منتشر شده است، از جمله دام‌های فضاهای مجازی و سایبری است که می‌توان دلایل متعددی برای آن یافت. و باز اینکه محمدمهدی اسماعیلی (وزیر ارشاد) به فیلمی متعلق به بیش از یک دهه قبل واکنش نشان داده و درخواست پیگیری قضایی درباره آن را دارد، نیز جای تامل دارد. درنهایت به‌رغم توضیحات رائفی‌پور و قولی که وزیر ارشاد برای پیگیری حقوقی موضوع داده است، باید دید چه کسانی و چرا این فیلم را از آرشیو بیرون کشیده و آن را در فضای حساس امروز دوباره بازنشر کرده‌اند؟

در ادامه توضیحات رائفی‌پور درباره اتفاقات اخیر را می‌بینید:

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز