خبرگزاری کار ایران

فتاح در پاسخ به ایلنا:

خریدار اموال دولت نیستیم / اموال را برای مولدسازی به دولت واگذار نمی‌کنیم/ خودمان مولدسازی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۸۵۸

رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: بنیاد خودش نسبت به واگذاری اموال اقدام می‌کند و الگویی برای واگذاری‌ها دارد که می‌تواند این الگو را برای مولدسازی اموال راکد در اختیار دولت قرار دهد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پرویز فتاح در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا در جریان مولدسازی‌ها از اموال بنیاد مستضعفان به دولت اموالی واگذار می‌شود، یا اینکه با توجه به احتمال واگذاری دارایی‌های دولت با قیمت کمتر بنیاد مستضعفان از این فرصت برای خرید اموال دولت اقدام می‌کند، گفت: نه از دولت مالی می‌خریم و نه اموال بنیاد را برای مولدسازی به دولت واگذار می‌کنیم. 

وی ادامه داد: هیچ اموالی از دولت خریداری نمی‌کنیم و به حوزه اموال دولت وارد نمی‌شویم، دولت هم اموال خود را به بخش خصوصی واگذار کند. 

رییس بنیاد مستضعفان افزود: بنیاد خودش نسبت به واگذاری اموال اقدام می‌کند و الگویی برای واگذاری‌ها دارد که می‌تواند این الگو را برای مولدسازی اموال راکد در اختیار دولت قرار دهد. رقم دارایی‌ها بالاست و باید محاسبه شود اما این اموال را برای مولدسازی به دولت واگذار نمی‌کنیم. البته همواره از این اموال به دولت کمک کردیم که از نمونه آن اعطای هزار هکتار زمین رایگان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده است که اخیرا به دولت واگذار شد.

وی با بیان اینکه همه اموال بنیاد مستضعفان صرف محرومیت‌زدایی و در جهت کاهش محرومیت استفاده می‌شود، گفت: برای اشتغالزایی و ارائه تسهیلات و سایر اقدامات وارد کلانشهر ‌ها نمی‌شویم و در مناطق محروم برای اشتغالزایی اقدام می‌کنیم.

فتاح با تاکید براینکه هیچ یک از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان به دلیل تحریم‌ها متوقف نمانده‌ است، ادامه داد: اگر کسی موردی را شناسایی کند که بخشی از  بنیاد مستضعفان دربرابر تحریم‌ها متوقف مانده، به او شخصا جایزه می‌دهم.

وی ادامه داد: بنیاد تمام کمک‌های معیشتی خود را به کمیته امداد و بهزیستی واگذار کرده و مستقیم وارد این حوزه نمی‌شود.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تمام صورت‌های مالی را منتشر می‌کنیم، گفت: ٣۶ شرکت بنیاد بورسی هستند و در کدال تمام اطلاعات آنها شفاف است و بر تمام واگذاری های بنیاد هم نظارت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز