خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز:

ضریب اشغال تخت در البرز بیش از 72 درصد است/کاهش ۵ درصدی شاخص سزارین نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۶۵۲

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بخشی از اقدامات مهم حوزه درمان دانشگاه را طی 18 ماه اخیر تشریح کرد و گفت: افزایش دسترسی بیماران دیالیزی به خدمات دیالیز با افزایش تخت در بخش خصوصی و دولتی انجام شده است.

به گزارش ایلنا از البرز، امیرعباس واعظی با اشاره به فعال بودن 2089 تخت بیمارستانی در بخش دولتی استان البرز، اظهار کرد: ضریب اشغال تخت در البرز بیش از 72 درصد است و با رشد جمعیت بالای استان نیاز است روند توسعه فضای درمانی و تخت بیمارستانی در استان تسریع شود.

وی ادامه داد: در رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ دو از نظر شاخص دقت در بازدیدها (درصد تعداد کشف تخلفات منجر به اقدام قضایی یا انتظامی به تعداد بازدیدهای انجام شده) دانشگاه علوم پزشکی البرز توانست رتبه نخست کشوری را کسب کند.

واعظی با بیان اینکه شاخص سزارین به میزان 5درصد نسبت به سال 1400 کاهش داشته است تصریح کرد: شاخص خوشایند سازی فرایند زایمان طبیعی و ارتقا فرایند بی دردی زایمان  در البرز با رشد همراه بوده است.

وی همچنین از افزایش آمار اهدای عضو در استان و همچنین نجات جان بیماران نیازمند به اهدا عضو خبر داد و افزود: شاخص سطح خدمات و دستیابی بیماران خاص و صعب العلاج به حمایت‌های درمانی نیز  در استان افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به ساختمان جدید دیالیز در  مجتمع امام علی (ع)، افزایش دسترسی بیماران دیالیزی  به  خدمات دیالیز و  افزایش تخت دیالیز در بخش خصوصی و دولتی را یکی دیگر از اقدامات 18 ماهه اخیر برشمرد.

وی از ارتقا دسترسی عادلانه و همگانی به خدمات سلامت با کیفیت با هدف توانمندی کارکنان پرستاری  و ارتقاء دسترسی آحاد مردم جامعه و مراقبت‌های پرستاری ایمن با رشد  15درصد یاد کرد.

این مسئول ادامه داد: ارتقا سلامت نوزادان با هدف کاهش شاخص موربیدیتی و مورتالیتی اقداماتی از قبیل نظارت بر پذیرش و بستری نوزادان براساس سطح بندی خدمات پری ناتال در مراکز درمانی استان، برگزاری کارگروه نوزادان و شیر مادر برای رابطین شیر مادر رابطین مراکز درمانی، کارگاه و دوره آموزشی جهت کارکنان، ابلاغ اهم مصوبات کمیته های دانشگاهی مرگ پری ناتال به تمام مراکز درمانی برای جلوگیری از بروز تکرار موارد مشابه، تدوین درس آموخته از بررسی پرونده های موربیدتی و مورتالتی نوزادی و اطلاع رسانی آن به مراکز درمانی، نظارت بر اجرای دستورالعمل و آیین نامه های ابلاغی وزارت متبوع در خصوص فرایندهای مراقبت نوزاد در تمام مراکز درمانی تابعه، پایش، ارزیابی و انجام بازدید های جامع و سرزده از بخش های ویژه و مراقبت تخصصی نوزادان انجام شده است.

واعظی با اشاره به کاهش شاخص سزارین به میزان 5درصد نسبت به پایه سال 1400 از رشد شاخص خوشایند سازی فرایند زایمان طبیعی و ارتقا فرایند بی دردی زایمان خبر داد.

وی با عنوان افزایش آمار اهدای عضو در استان و همچنین نجات جان بیماران نیازمند به اهدا عضو، اظهار کرد: افزایش دسترسی بیماران دیالیزی به خدمات دیالیز با افزایش تخت در بخش خصوصی و دولتی انجام شده است.

ارتقای سطح خدمات و دستیابی بیماران خاص و صعب العلاج به حمایت‌های درمانی، کاهش عوارض ناشی از بیماری و رفع پیامدهای نامطلوب بیماری، دسترسی عادلانه و همگانی به خدمات سلامت با کیفیت با هدف توانمندی کارکنان پرستاری و ارتقای دسترسی آحاد مردم جامعه به مراقبت‌های پرستاری ایمن و باکیفیت نیز از جمله مواردی بود که معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان خدمات 18 ماه اخیر به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز