خبرگزاری کار ایران

مربی کسب‌وکار کیست و چه وظایفی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۶۹۷

همان‌طور که محیط کسب‌وکار رقابتی‌تر، نامطمئن‌تر و پیچیده‌تر می‌شود، مدیران به‌طور فزاینده‌ای به مربیان روی می‌آورند تا شفافیت چشم‌انداز و درک اقدامات بعدی را بدست آورند؛ اما مربی کسب‌وکار یا بیزینس کوچینگ کیست و چه وظایفی دارد؟

مربی کسب‌وکار کیست؟

به عبارت ساده یک کوچ کسب‌وکار یا بیزینس کوچینگ متخصصی است که به کارآفرینان و متخصصان کمک می‌کند تا اهداف خود را استراتژیک تر به دست آورند. آن‌ها دیدگاهی بیرونی برای کمک به رهبران کسب‌وکار ارائه می‌دهند تا با وضوح و اطمینان بیشتری تصمیم بگیرند.

مربی کسب‌وکار برنامه‌های رشد، استراتژی‌های تجاری، بازخورد سازنده و توصیه‌های شخصی را برای تسریع رشد و درآمد کسب‌وکار ارائه می‌دهند. اگر فقدان دید، ابهام و عدم اطمینان، حرکت رو به جلو را برای شما سخت می‌کند، به ابزار، حمایت و راهنمایی نیاز دارید و این چیزی است که یک مربی کسب‌وکار می‌تواند به شما ارائه دهد.

آن‌ها ترکیبی از ابزارها، تخصص، دانش صنعت را ارائه می‌دهند تا به شما کمک کنند مسیر درست را پیدا کنید تا سازمان خود را از جایی که در حال حاضر است به جایی که می‌خواهید برسانید؛ بنابراین، اگر فکر می‌کنید که یک مربی کسب‌وکار فقط یک سخنران است که برای ارائه سخنرانی‌های انگیزشی استفاده می‌شود، وقت آن است که تعریف خود را گسترش دهید.

یک مربی کسب‌وکار چه می‌کند؟

وظیفه اصلی یک بیزینس کوچینگ هدایت کارآفرینان و متخصصان برای تقویت نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف است. زمانی می‌توانید به عنوان یک فرد رشد کنید که نقاط قوت و ضعف خود را به درستی شناسایی کنید و پس از شناسایی صحیح دوره را اصلاح کنید.

رهایی از علف‌های هرز احتمالاً یکی از چالش برانگیزترین کارهایی است که رهبران باید انجام دهند. یک مربی خوب کسب‌وکار بر رشد رهبری تمرکز می‌کند و در عین حال به مواردی که شما را عقب می‌اندازند نیز رسیدگی می‌کند.

بیایید نگاهی به کارهایی که یک مربی کسب‌وکار می‌تواند انجام دهد بیاندازیم:

مربی کسب‌وکار نقاط کور را شناسایی می‌کند

وقتی در علف‌های هرز داخل کسب‌وکارمان گیر می‌کنیم، دیدن کل تصویر سخت می‌شود. یک مربی خوب شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که نقاط کور را ببینید و به آن‌ها بپردازید. به‌عنوان مثال، یک بیزینس کوچینگ می‌تواند نکات مختصری در مورد فعالیت‌های تجاری شما ارائه دهد که هرگز به آن فکر نکرده‌اید.

گوگل خیلی چیزها را می‌داند، اما نمی‌توانید در مسیر موفقیت در کسب‌وکار به آن تکیه کنید. اینجاست که شما به یک مربی کسب‌وکار نیاز دارید تا وضعیت فعلی شما را ارزیابی کند و با دانش خود آن را بهبود بخشد.

مربی کسب‌وکار کیست و چه وظایفی دارد؟

محدودیت‌های خود تحمیلی را باز کنید

این محدودیت‌ها مانند قیدهایی عمل می‌کنند که شما را عقب نگه می‌دارند و مانع از دستیابی به پتانسیل‌هایتان می‌شوند. یک مربی کسب‌وکار این قیدها را می‌شکند و شما را قادر می‌سازد تا آنچه را که دست یافتنی است دوباره تعریف کنید. یک مربی می‌تواند شما را به ابزارها و مهارت‌هایی برای مدیریت بهتر خود مجهز کند.

بینش شخص ثالث بی‌طرفانه

یکی از وظایف حیاتی یک مربی ارائه انتقاد سازنده است. دوستان، خانواده، همکاران یا شرکای تجاری شما ممکن است در نظرات خود مغرضانه باشند و نتوانند نقاط قوت و ضعف شما را شناسایی کنند. اینجاست که کمک شخص ثالث می‌تواند مفید باشد. یک مربی کسب‌وکار خواسته‌ها و نیازهای منحصربه‌فرد شما و اینکه چرا در شرایط مختلف واکنش نشان می‌دهید را درک می‌کند. وقتی مربی‌ای را استخدام می‌کنید که تجربه‌ای خاص در صنعت دارد، احتمالاً بینش‌هایی به دست می‌آورید که سایر افراد در شبکه شما قادر به ارائه آن نیستند.

چرا باید یک بیزینس کوچینگ استخدام کنیم؟

در حالی که وظیفه اصلی یک رهبر، ایجاد تیم است، بیزینس کوچینگ به توسعه رهبران کمک می‌کند؛ اما این سؤال همچنان پابرجاست: چرا به هر حال یک مربی کسب‌وکار استخدام کنید؟

  • باید به جای اینکه کسب‌وکار خود را توسعه دهید، کار کنید: اگر این همان چیزی است که به دنبال آن هستید، یک مربی شغلی به شما نشان می‌دهد که چگونه فقط روی تصویر بزرگ‌تر تمرکز کنید.
  • یک مهارت داشته باشید اما به یک مخاطب بزرگ‌تر نیاز دارید: مربیان، صاحبان مشاغل و تأثیرگذاران با استعداد زیادی وجود دارند که استعداد جادویی دارند اما نمی‌دانند چگونه برند و پیام خود را در مقیاس وسیع در معرض دید مردم قرار دهند. اکنون این موضوع بیش از هر زمان دیگری مشکل‌ساز شده است، زیرا کسب‌وکارها باید بیاموزند که چگونه مشتریان جدید را به‌صورت آنلاین جذب کنند.
  • برای رسیدن به اهداف و KPI به کمک نیاز دارید: قابل درک است، شما باید بتوانید هر چیزی و هر چیزی که به رشد شخصی و رشد کسب‌وکار شما مربوط می‌شود را ردیابی کنید، چه زمان صرف شده در رسانه‌های اجتماعی یا ایجاد روابط با مشتریان. آیا می‌دانید کدام KPI را باید برای کسب‌وکار خود ردیابی کنید؟ آیا آن‌ها را هر روز یا هفته دنبال می‌کنید؟ آیا کسی به شما کمک می‌کند در مسیر خود بمانید و تغییرات جزئی را برای رسیدن به آن اهداف انجام دهید؟

سخن پایانی

صرف نظر از موقعیت یا اهدافتان، بیزینس کوچینگ مؤثر به شما کمک می‌کند تا درجه بالایی از تخیل و پشتکار داشته باشید، همراه با یک برنامه مشخص برای تبدیل یک ایده یا چشم‌انداز تعریف شده به چیزی اساسی و موفق. امروزه کوچینگ به یک راه‌حل مؤثر برای تضمین موفقیت کسب‌وکار تبدیل شده است. برای کمک گرفتن از یک بیزینس کوچینگ حرفه‌ای می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آکادمی توسعه کسب‌وکار دکتر نعمتی در ارتباط باشید:

02122644773

02126643064

02126601795

وبسایت:

www.nematiacademy.com

اینستاگرام:

nematiacademy

drnemati_official

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز