خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

همکاری ایران با آژانس تداوم دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۰۰۵

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که ما هیچ‌گاه از مذاکره و دیپلماسی فاصله نگرفته‌ایم تصریح کرد: همکاری ایران با آژانس تداوم دارد اما به فنی ماندن این همکاری‌ها و دوری آژانس از رویکرد سیاسی و گزینشی اصرار داریم.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در روز پنج شنبه در یک پیام ویدئویی به مناسبت فرارسیدن چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و فرا رسیدن روز ملی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در ابتدا فرارسیدن پیروزی انقلاب اسلامی را به یکایک ایرانیان تبریک می‌گویم مایه خرسندی است در طول چهار دهه گذشته شاهد پیشرفت‌های شگرف و بزرگ کشور در حوزه‌های علم و فناوری، دفاعی، صنعتی، هوافضا، پزشکی و سایر حوزه‌های متنوع بوده‌ایم و هستیم.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از رشته‌های مهم علمی، فناوری و های‌ تک در اوج قله قرار دارد و آنچه حاصل شده است با هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش‌های شبانه‌روزی جوانان این مرزوبوم بوده است.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران در همین رابطه تصریح کرد: هرچند دشمنان ملت بزرگ ایران با ابزار تحریم تروریستی و پیگیری سیاست شکست‌خورده ایران‌هراسی تلاش بر ناامید سازی و ناامید کردن جوانان این مرز و بوم داشته و دارند و از تمام ابزارها برای جلوگیری از پیشرفت‌های متنوع ملت ایران استفاده کرده‌اند اما بسیار خرسند هستیم که در تمام حوزه‌هایی که آنها استقلال سیاسی و پیشرفت ایران را هدف قرار داده‌اند ما بالاترین سطوح پیشرفت و توسعه را شاهد هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: در دولت آقای رئیسی همه بر پیشبرد برنامه توسعه پایدار اقتصادی و تلاش مضاعف برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها متمرکز هستیم. همزمان جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که دارای موقعیت برتر ژئوپلتیک در منطقه است و به عنوان کشوری که از تمدن ایرانی و اسلامی برخوردار است برای لغو تحریم‌ها نیز تلاش می‌کند.

وی با بیان این‌که ما هیچ‌گاه از میز مذاکره فرار نکردیم و هیچ‌گاه از مذاکره و دیپلماسی فاصله نگرفته‌ایم، تصریح کرد: هرجا که منافعی برای ملت بزرگ ایران متصور باشد ما فعالانه در آنجا حضور داریم.

امیرعبداللهیان با بیان این‌که از حاکمیت، استقلال سیاسی و تمامیت ارضی کشورمان در تمامی عرصه‌ها قویا حمایت کرده و می‌کنیم، تصریح کرد: در چارچوب سیاست‌ خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند، نگاه به آسیا و همسایگان در اولویت اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و در این چارچوب در بیش از ۵۰۰ روز گذشته اقدامات رو به جلویی در باز تعریف همکاری با تمام همسایگان ایران و توسعه همکاری‌ها و تعاملات با کشورهای آسیایی اعمال کرده‌ایم و همزمان در چارچوب سیاست خارجی متوازن، برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای اروپایی، آفریقایی و قاره آمریکا از جمله آمریکای لاتین تلاش‌های جدی به عمل آورده‌ایم.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اروپا تنها سه کشوری که (فرانسه، آلمان و انگلیس) به ویژه در ماه‌های اخیر اقدامات غیردوستانه‌ای را با جمهوری اسلامی ایران رقم زده است، نیست. بخش بزرگی از قاره اروپا با این سیاست‌ها همراه نبوده و در عین حال نگاه ما به توسعه مناسبات با یکایک این کشورها و همچنین دیگر کشورهای دنیا است و ما این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این پیام ویدئویی خاطر نشان کرد: علی‌رغم کارشکنی‌ها و بدعهدی آمریکا و سه کشور اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) ما نسبت به تعهدات بین‌المللی خود پایبند هستیم. همکاری ایران با آژانس تداوم دارد و ما به فنی بودن این همکاری‌ها و دوری آژانس از رویکرد سیاسی و گزینشی اصرار داریم.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در این چارچوب ما به همکاری و مذاکره برای رسیدن به نتایج ملموس و عملی در راستای تامین حداکثری منافع ملی ایران و توجه به منافع مشترک با دیگر طرف‌ها متعهد هستیم و ما مذاکره را نه برای صرفا مذاکره بلکه برای رسیدن به دستاورد و نتایج جمعی آن مورد توجه قرار داده‌ایم و از این‌که برخی مذاکره را به ابزاری برای بازی‌های سیاسی و حزبی خود در غرب قرار داده‌اند به شدت و قویا انتقاد داریم.

وی ادامه داد: ما بارها گفته‌ایم که مذاکره و دیپلماسی با هدف رسیدن به منافع مشترک و تامین حداکثری منافع ملی ایران در دستور کار جدی ما قرار دارد.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این پیام ویدئویی تصریح کرد: در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران ایجاد شرایط مناسب جهت تردد و سفر ایرانیان عزیز به سرزمین مادری‌شان مورد توجه جدی قرار دارد و ما شرایط مناسبی را در این زمینه فراهم کرده‌ایم. در این چارچوب سامانه «پرسمان تردد» در وزارت خارجه با هدف مقابله با سیاست ایران‌هراسی طراحی شده و فعال است و در این سامانه ایرانیان عزیز می‌توانند با اعلام مشخصات اولیه خود، مطمئن شوند که فاقد هرگونه شاکی خصوصی در ایران هستند و در صورت سفر به یکایک استان‌های ایران با اطمینان می‌توانند در هر زمانی به محل اقامت دوم خود و کشور محل اقامت خود بازگردند.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: ما در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران متعهد هستیم که تسهیلات لازم را برای تردد بدون مشکل ایرانیان به سرزمین مادری و آب و اجدادی‌شان فراهم کنیم و اکنون این ظرفیت و زمینه در قالب ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان عزیز کاملا فراهم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز