خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده «هایپاور» در گفت‌وگو با ایلنا:

سینما تاثیرگذارتر از چاپ و نشر هزار کتاب است/ نمایش خدمات و دستاوردهای نیروی هوایی ارتش در «هایپاور»

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۹۰۰

تهیه کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با روز نیروی هوایی ارتش در خانه رسانه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد اظهار داشت: سینما تاثیرگذارتر از چاپ و نشر هزار کتاب است.

امیر اباذر جوکار تهیه کننده فیلم سینمایی «هایپاور» از آثار حاضر در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره عملکرد سینمایی نیروی پدافند هوایی ارتش در دو سال اخیر اظهار داشت: یکی از رسالت‌هایی که به دوش مجموعه تبلیغاتی و فرهنگی و هنری نیروی پدافند هوایی ارتش است، پرداختن به تالیفات، مستندات و پژوهش‌ها درباره کلیه خدمات و اقداماتی است که توسط این مجموعه در طول سال‌های دفاع مقدس انجام شده است. یکی از اقدامات تاثیرگذار در این حوزه برای معرفی هرچه بیشتر این فعالیت‌ها به مردم، سینماست که پیش از این اقدام ویژه‌ای در این باره انجام نشده بود. 

جوکار خاطرنشان کرد: تا اینکه فیلمنامه ارائه شده بر پایه پژوهش‌های صورت گرفته، نگاشته و در ارتش پذیرفته شد تا یک تولید سینمایی از آن صورت بگیرد. این اقدامات در ادامه تداوم داشت و به اواخر سال ۱۴۰۰ رسید و پیش تولید فیلم در آن مقطع کلید خورد. اوایل سال ۱۴۰۱ فرآیند تولید آغاز شد و امسال «هایپاور» خوشبختانه در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر حضور یافته است. 

این تهیه‌کننده درباره موضوعات و سوژه‌های حوزه دفاع مقدس برای فیلمسازی عنوان کرد: در پدافند نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سیاست گذاری‎‌های مهمی وجود دارد که بخشی از آن متاثر از سیاست‌های کلی ارتش است. پیش از این موسسه سینمایی در ارتش نداشتیم اما کمتر از یکسال است که موسسه سینمایی مصباح در این مجموعه ثبت شده و فعالیت خود را آغاز است تا با اتکا به پژوهش‌ها، اتفاقات ویژه‌ای را در حوزه سینما از این موسسه شاهد باشیم. 

این تهیه کننده درباره تأثیر سینما بر جامعه اظهار داشت: همزمان در نیروهای مختلف نیز پروژه‌های فرهنگی و هنری نیز با سیاستگذاری‌های خاص خودشان در حال پیشبرد است. نیروی پدافند هوایی ارتش سال ۱۴۰۰ پشتیبانی از فیلم «۲۸۸۸» داشت و امسال نیز توجه ویژه‌ای به «هایپاور» صورت گرفت. ما اگر سال‌ها روایت کنیم و پژوهش‌هایی صورت بگیرد، تاثیر یک فیلم به مراتب بیشتر خواهد بود. چه بسا هزینه چاپ و نشر و تالیف کتب در حوزه دفاع مقدس و جنگ در یکسال بیشتر از ساخت یک فیلم سینمایی باشد اما تاثیرش به نظرم کمتر از آن است. در نیروی پدافند هوایی ارتش بیش از ۷۰ سوژه و موضوع جذاب با جزییات و مدارک و مستندات تعریف شده است و در کتبی نتیجه تحقیقات آن نیز به چاپ رسیده است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: همین میزان سوژه و ایده نیز می‌تواند در سایر نیروهای زیرمجموعه ارتش وجود داشته باشد که تاکنون در سینما و حوزه تصویر مورد توجه قرار نگرفته است. موسساتی که وظیفه تولید فیلم و تبدیل این موضوعات به فیلم را دارند، می‌توانند از این پژوهش‌ها بهره ببرند و ما نیز آماده همکاری برای در اختیار قرار دادن محتوای تولید شده به علاقه مندان هستیم. نبرد هوایی و جذابیت‌های آن در تکنیک‌های سینمایی می‌تواند به جذابیت این آثار نیز کمک کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز