خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مشکل پایین بودن دستمزد رانند‌ه‌های استیجاری توزیع برق گیلان حل نشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۶۳۸

راننده‌های استیجاری شرکت توزیع برق گیلان در حالی از استمرار مشکلات صنفی خود خبر دادند که به ادعای آن‌ها هنوز مشکلات پایین بودن دستمزد و مزایای دریافتی آنها به قوت خود باقی است.

منابع کارگری در شرکت توزیع برق گیلان به خبرنگار ایلنا گفتند: چند سال است ما رانندگان استیجاری پیمانکاری که شمارمان تا ۱۸۰ نفر می‌رسد، از مسئولان شرکت توزیع برق درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی کرده‌ایم اما با وجود پیگیری‌ها، کارفرما راهکاری برای رفع مشکلات ما انجام نداده است.

او با بیان اینکه ما راننده‌های استیجاری شرکت توزیع برق گیلان همچنان با مشکل کم بودنِ حقوق و عدم دریافت عیدی و سنوات روبرو هستیم، در ادامه افزود: دستمزد و مزایای ما در مقایسه با دیگر رانند‌های استیجاری که در سایر استانها مشغول کار هستند، متفاوت است اما مدیران شرکت توزیع برق توجهی به مطالبات و بهبود وضعیت معیشتی ما ندارند.

او با ذکر نمونه‌ای گفت: به عنوان مثال هر راننده استیجاری در گیلان با یک خودروی شخصی و با پذیرش همه هزینه‌های جاری خود و خودرو؛ ماهانه ۷میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی داردند این در حالیست که همکارانمان در استانهای همدان و تهران به صورت تک شیفت ۱۱میلیون و ۳شیفت ۲۲میلیون دریافتی دارند در عین حال عیدی و سنوات هم به آنها پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه  تنها راه کم شدن مشکلات راننده‌های استیجاری شرکت توزیع برق خروج پیمانکار است، گفت: شرکت پیمانکار به این بهانه که بر روی ماشین قرارداد بسته است، قانون کار را در قبال رانندگان استیجاری رعایت نمی‌کند. اگر شرکت بر روی ماشین‌های ما قرارداد بسته پس ما چه کاره هستیم؟ آیا ما به عنوان نیرویی که هم ماشین خود را برای کار آورده و هم کارِ خود را در اختیار شرکت قرار داده‌ایم، نباید از حقوق کافی و مزایایی که قانون برای کارگران تعیین کرده، برخوردار باشیم؟ بنابراین ما کارگران امیدواریم مسئولان شرکت توزیع برق تمهیداتی بی‌اندیشند تا مطالبات ۱۸۰ کارگر راننده با حذف پیمانکار به صورت قانونی پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز