خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور:

مالیات را از کارگران می‌گیرند و خرج سرمایه‌داران می‌کنند!

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۴۹۱

یک نماینده پیشین مجلس گفت: کارگران صدقه نمی‌خواهند حق آن‌ها را به خودشان برگردانید. در کشورهای پیشرفته مالیات را از پولدارها می‌گیرند و خرج فقرا می‌کنند در ایران اما مالیات را از کارگران و کارمندان می‌گیرند و برای سرمایه‌داران خرج می‌کنند؛ ما باید با اینها مبارزه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قاضی‌پور، نماینده ادوار مجلس، در مراسم بزرگداشت دهه فجر، که بعد از ظهر امروز (یکشنبه ۱۶ بهمن) برگزار شد، ضمن اشاره به مشکلاتِ مردم خوی به دلیلِ وقوع زلزله گفت: از مردم بابتِ کمکهایشان تشکر می‌کنم و اگر کمک مردم نبود دولت به تنهایی نمی‌توانست از پسِ کمک به زلزله‌زدگان بربیاید. از هلال احمر، ارتش و سپاه و نیروی انتظامی بابتِ کمکشان به مردم تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه به مشکلاتِ کارگران اشاره کرد و گفت: ۱۲ سال در مجلس در کنار آقای محجوب شعار زنده‌باد کارگر سردادیم؛ کارگران بسیجیان خط مقدم تولید هستند و شب و روز کار کردند. ما در مجلس در خدمت کارگران بودیم و این برای ما افتخار است.

قاضی‌پور گفت: در بودجه‌ی سال ۱۳۸۹ آقایان به دنبال انحلال تامین اجتماعی و ادغام آن در وزارت بهداشت و درمان بودند؛ آن‌ها سعی کردند این را تصویب کنند اما من این موضوع را به خانه کارگر اطلاع دادم و نمایندگان با واکنش شدید کارگران مواجه شدند. من آنجا به چشم خود تأثیر این حرکتِ جمعی را دیدم و در نهایت این موضوع به تصویب نرسید. 

قاضی‌پور بیان کرد: مگر می‌شود حق کارگران را پایمال کرد؟ کارگران صدقه نمی‌خواهند حق آن‌ها را به خودشان برگردانید. در کشورهای پیشرفته مالیات را از پولدارها می‌گیرند و خرج فقرا می‌کنند در ایران اما مالیات را از کارگران و کارمندان می‌گیرند و برای سرمایه‌داران خرج می‌کنند؛ ما باید با اینها مبارزه کنیم. ما از دولت می‌خواهیم فرامین رهبری را در مورد کارگران اجرا کند. 

وی با تأکید بر اهمیتِ انتخابات مجلس گفت: سال آینده سال انتخاباتِ مجلس است و تا زمانی که نمایندگان واقعی کارگران راهی مجلس نشوند کارگران به حقوق خود نمی‌رسند. 

قاضی‌پور گفت: باید دهه‌ی فجر را گرامی بداریم تا از اسلام و قرآن دفاع کنیم و اجازه ندهیم خون شهیدانمان پایمال شود. ما طرفدار جمهوری اسلامی هستیم و به دنبال دفاع از حقوق کارگرانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز