خبرگزاری کار ایران

تغییرات مدیریتی بلای جان شهرداری سیرجان/ برکناری عجیب جهان نجاتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۲۳۹

در حالی که شهرداری سیرجان یکی از تیم‍‌های بالانشین و با ثبات لیگ برتر بانوان است، دامنه تغییرات مدیریتی در این باشگاه، باعث برکناری عجیب جهان نجاتی شد. تنها 3 روز بعد این مربی سرمربی رده جوانان تیم ملی بانوان ایران شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در فوتبال بانوان ایران استمرار و تربیت بازیکنان جوان کار بسیار سختی است. اما شهرداری سیرجان با مریم جهان نجاتی چهره متفاوتی از خود نشان داد. ثمره همکاری این مربی با سیرجانی‌ها معرفی یازده بازیکن به رده‌های مختلف تیم ملی و نایب قهرمانی اولین تیم فوتبال بانوان ایران در جام باشگاه‌های آسیا بود. با این وجود مانند هر باشگاه دیگری تغییرات مدیریتی به شهرداری سیرجان هم رسید. بعد از تغییرات مدیریتی حتی تا انتهای فصل صبوری نشد و سرمربی با تجربه این تیم از کارش برکنار شد.

تنها 3 روز بعد این برکناری فدراسیون فوتبال این سرمربی را که یازده سال در شهرداری سیرجان و گاهی اوقات در تیم ملی هم فعالیت کرده به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان برگزید.

*قهرمانی از پایین‌ترین رده‌ها

فوتبال بانوان سیرجان با مربی جوان و بومی در سال ۸۵ اولین حضور خود در رقابت لیگ دسته دوم کشور خودشان را به فوتبال بانوان ایران بعنوان دختران شجاع و کم بضاعت کویر معرفی کردند.  آنها در اولین حضورشان قهرمان لیگ دسته دوم کشور شدند. دختران سیرجانی با تیمی متشکل از بازیکنان بومی  و هدایت  جهان نجاتی قهرمان لیگ دسته دو کشور شد. آنها پله به پله خودشان را لیگ برتر کشور نزدیک کنند. این تیم با قهرمانی در لیگ دسته اول کشور به عنوان شگفتی سازان شهر سیرجان که آن زمان فوتبال مردانشان حرفی برای گفتن نداشت پا به لیگ برتر کشور گذاشت.  در اولین سال حضور خود توانستند مقام‌سوم لیگ برتر را از آن خود کنند.

*روزهایی که این تیم نه اسپانسر داشت نه اسم!

تیم فوتبال بانوان سیرجان در دو سال بعدی خود به خاطر نداشتن اسپانسر، با اتکا به کمک‌های مالی مردم و برخی مسوولان شهری جایگاه چندان مناسبی نتوانست در لیگ برتر بانوان داشته باشد.

*سریال افتخار آفرینی‌ها

اما بالاخره در سال ۹۴ با تدبیر مسوولان شهری این تیم که ثمره زحمت هشت ساله یک مربی و بازیکنانش بود به شهرداری سپرده شد سریال افتخار آفرینی جهان نجاتی و شاگردانش آغاز شد:‌ 

مقام سوم لیگ برتر سال ۹۵، نایب قهرمان لیگ برتر سال ۹۶، مقام سوم لیگ برتر سال ۹۷، نایب قهرمان لیگ برتر سال ۹۸، قهرمان لیگ برتر سال ۹۹، نایب قهرمان جام باشگاهای آسیا سال ۱۴۰۰  و قهرمانی نیم فصل در لیگی که به سرمربی اجازه داده نشد تا انتهای فصل به کارش ادامه بدهد.

*ستارهایی که جهان نجاتی در شهرداری سیرجان معرفی کرد

مهری اسماعیلی تیم ملی بزرگسالان یک اعزام 

مهدیه امیغی تیم ملی نوجوانان و جوانان بیش از پنج اعزام 

ارزوپورخسرواتی تیم ملی نوجوانان و جوانان بیش از شش اعزام 

ندارضاپور - تیم ملی نونهالان و نوجوانان و جوانان هشت اعزام 

مریم سروری تیم ملی نونهالان و نوجوانان دو اعزام 

فریمهر خضری :تیم ملی جوانان یک اعزام 

ستایش شیرازی : تیم ملی نوجوانان یک اعزام 

هستی فروزنده زهره عرفانی فاطمه ستوده سه بازیکنی که از هشت سالگی تخصصی زیر نظر  جهان نجاتی آموزش دیدند و الان از پایه های اصلی تیم ملی نوجوانان و جوانان کشور بوده‌اند.

هستی فروزنده : تیم ملی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان بیش از ده اعزام 

فاطمه ستوده : تیم ملی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان بیش از ده اعزام 

زهره عرفانی : تیم ملی نوجوانان و جوانان بیش از پنج اعزام

مهرناز عزت آبادی : تیم ملی نوجوانان و جوانان دو اعزام

پرورش و معرفی یازده بازیکن به سطوح ملی نشانگر عملکرد این سرمربی است. 

*سرنوشت نامعلوم شهرداری سیرجان

بعد از برکناری جهان نجاتی که تنها 3 روز بعد به سرمربی تیم فوتبال جوانان کشور شد، شهرداری سیرجان سرنوشت عجیبی پیدا کرد. تیم منسجم سابق مقابل تیم ته جدولی بادرود شکست خورد و تساوی در دیگر دیدار این تیم. این در حالی است که در دور رفت سیرجانی‌ها با نتیجه 7 بر یک پیروز شده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز