خبرگزاری کار ایران

اشتباه محاسباتی «خاتون بم» در جام باشگاه‌های بانوان آسیا/ حسرت قهرمانی طولانی می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۹۹۵

در حالی که تیم فوتبال خاتون بم با شرایط تدارکاتی خوبی راهی مسابقات جام باشگاه‌های بانوان آسیا شد، اما اشتباه محاسباتی امکان کسب عنوان قهرمانی را از این تیم گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا،  تیم فوتبال خاتون بم فصل گذشته با 61 امتیاز توانست به عنوان قهرمان لیگ برتر بانوان ایران انتخاب شود. این تیم بعد از کسب قهرمانی لیگ برتر توانست سهمیه حضور سومین دوره آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا را کسب کند. بعد از این اتفاق مسئولان تیم خاتون دائماً در مصاحبه هایشان روی کسب عنوان قهرمانی تاکید کردند و بازیکنان این تیم بلافاصله بعد از لیگ در شرایط اردویی قرار گرفتند.

با نگاهی به ترکیب تیم خاتون و مرور صحبت‌های اعضای کادرفنی تیم ملی بانوان می‌توان متوجه شد که 13 بازیکن این تیم شانس حضور در تیم ملی را داشتند. خاتون در مسابقات جام باشگاه ها به مصاف سوگدیانا ازبکستان رفت که در ترکیب آن دو بازیکن ملی پوش دیده می‌شد.  در دو بازی رفت و برگشت یک تساوی و یک شکست نصیب شاگردان مرضیه جعفری شد تا از صعود به فینال بازبمانند.

*تدارکات و اردوی مناسب خاتون بم

خاتون حتی اردوی بین المللی برگزار کرد تا تجارب و هماهنگی بازیکنان در این مدت زیادتر شود، این بخش کار باشگاه قابل تحسین است. بازیکنان خاتون بم بعد از پایان لیگ برتر بانوان، بابت شرایط مالی و پاداش دریافتی اعلام رضایت کردند، با این وجود تصویر یکدست و خوبی که از خاتون در لیگ برتر دیدیم در جام باشگاه‌ها کمی متفاوت بود. چهره سرمربی این تیم کنار خط مسابقه نشان می‌داد خیلی از عملکرد بازیکنانش رضایت ندارد. 

*غیبت 3 لژیونر سوگدیانا ازبکستان

با نگاهی به ترکیب تیمی سوگدیانا که قهرمان ازبکستان شد با سه لژیونر تراز اول تیم ملی کامرون، غنا و یک بازیکن تیم ملی روسیه که سابقه بازی در زسکامسکو روسیه را داشته این لژیونرها طبق تغییرات قوانین فدراسیون ازبکستان اجازه حضور برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را در این رودیداد از دست دادند. با این حال خاتون نتوانست از این توفیق اجباری، خوب بهره بگیرد.

*نگاهی به عملکرد شهرداری سیرجان در فصل 2022

فصل گذشته شهرداری سیرجان به عنوان قهرمان لیگ برتر راهی مسابقات جام باشگاه‌های 2021 شد. با وجود میانگین سنی و کم تجربگی شاگردان جهان نجاتی، این تیم توانست بنیاد کار ازبکستان و  گوکولام کرالا هند را شکست دهد. آنها تنها با یک شکست مقابل امان کلاب اردن قهرمانی در جام باشگاهای آسیا را از دست دادند.  آنها ۳ جلسه تمرینی تا پیش از نخستین بازی‌شان در مرحله گروهی رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا ۲۰۲۱ فرصت داشتند.

*مقایسته نتایج خاتون بم و شهرداری سیرجان

اگر بخواهیم از نظر سطح فنی مقایسته کنیم بازیکنان شهرداری سیرجان خیلی زودتر توانستند خودشان را با شرایط مسابقات منطبق کنند. با این اوصاف فرصتی است که تجارب دو فصل گذشته را مورد بررسی قرار بدهیم که چگونه می توانیم عملکرد بهتری در این مسابقات داشته باشیم. در انتخاب شرایط اردویی، کنترل استرس بازیکنان و راهبردهای فنی باید دقیق‌تر محاسبه کنیم تا بتوانیم به قهرمانی این مسابقات برسیم. 

*بالا بردن توقعات؟ ممنوع!

به نظر می‌رسد تکرار عنوان «قهرمانی جام باشگاه‌ها» در میان اعضای تیم و کادرفنی خاتون، استرس و فشار روانی را میان بازیکنان این تیم افزایش داد و با وجود توانایی بالا، در زمین مسابقه شاهد یک سوم توانایی‌های نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا بودیم. موردی که جهان نجاتی سرمربی شهرداری سیرجان با تشخیص درست، این توقع را فصل گذشته از تیمش دور کرد.

به نظر می رسد پس از فشار بالای تمرینات و عدم کسب نتیجه لازمه، مربیان خاتون باید متمرکز روی بازیکنان متمرکز باشند تا از نظر روانی دچار ناامیدی نشوند و با این شکست از مسیر درست خود دور نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز