خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد؛

فعال شدن تمام پروژه‌های غیرفعال حوزه بهداشت و درمان در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۷۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تمام پروژه‌های غیرفعال ۶ سال گذشته در استان، فعال و وارد فاز اجرایی شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، قبادی محمدی در آئین افتتاح پروژه‌های بهداشتی در استان کرمانشاه که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد، اظهار داشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی مولود انقلاب اسلامی هستند و در سال ۶۴ با ادغام بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شکل گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: امروز این دانشگاه‌ها به جایگاه و تراز بسیار مطلوبی در سطح دنیا دست یافته‌اند و مورد توجه جهانیان هستند و نیز تربیت شدگان این دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف توانمند و در دنیا حرف برای گفتن دارند.

وی با بیان اینکه شاخص‌های جهانی بهداشت و درمان در کشور رشد بی‌نظیری داشتند، خاطر نشان کرد: براساس شاخص‌های جهانی بهداشت و درمان سن امید به زندگی در کشور قبل از انقلاب ۵۷ سال بوده و امروز این میزان به بالای ۷۵ سال رسیده است.

محمدی ادامه داد: مرگ و میر مادران باردار به نحو قابل توجهی کاهش داشته و نیز براساس شاخص‌های بین‌المللی در کشور مرگ و میر کودکان زیر یک سال، بالای پنج سال همگی به نحو اعجاب آوری کاهش قابل توجهی داشته که محصول ابتکار انقلاب اسلامی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر رییس جمهور به کرمانشاه ابراز داشت: تمام پروژه‌های غیرفعال ۶ سال گذشته در حوزه سلامت که یک حوزه مهم و استراتژیک است طی سفر ریاست جمهوری به کرمانشاه همگی فعال شدند که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به اورژانس بیمارستانی، ساخت بیمارستان و ساخت خانه‌های بهداشت در مناطق دورافتاده استان اشاره کرد که همگی فعال و با هدف‌گذاری دوساله وارد فاز اجرایی شده اند.

این مسئول تصریح کرد: به دلیل جنگ تحمیلی عقب افتادگی‌هایی در حوزه سلامت وجود داشت که اقدامات مهمی برای جبران این کمبودها انجام شده و ۱۰۶ پروژه بهداشتی مصوب سفر ریاست جمهوری همگی فعال و در حال اجرا هستند.

محمدی با بیان اینکه یکی از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌های سرطانی کشور با سه دستگاه رادیوتراپی و یک دستگاه پت اسکن مراحل آخر اجرای خود را می‌گذراند، ادامه داد: متاسفانه برخی بیماران استان برای درمان خود در زمینه رادیوتراپی در نوبت چند ماهه هستند و ما شرمنده مردم استان کرمانشاه و غرب کشور هستیم چرا که تنها یک دستگاه رادیوتراپی فعال در این بیمارستان وجود دارد که جوابگو نیست و با افتتاح این بیمارستان سرطانی در اوایل سال آینده این دستگاه‌ها به ظرفیت درمانی استان افزوده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۳۳ پروژه در سطح استان افتتاح می‌شود که امروز از طریق ویدئو کنفرانس در ۴ شهرستان برخی پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز