خبرگزاری کار ایران

در مجمع عمومی فوق‌العاده آسیاتک مطرح شد؛

از افزایش سرمایه آسیاتک تا افزایش سرما‌یه‌گذاری در حوزه Datacenter

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۴۵۰

سهامداران مجموعه انتقال داده‌های آسیاتک در مجمع عمومی فوق‌العاده، با افزایش سرمایه شرکت از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان، از محل سود انباشته موافقت کردند.

به گزارش روابط‌عمومی آسیاتک؛ این مجموعه یازدهم بهمن ماه سال ۱۴۰۱ مجمع عمومی فوق‌العاده خود را با موضوع افزایش سرمایه شرکت برگزار کرد.

مهندس محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک نیز گزارشی از عملکرد فنی و مالی شرکت طی ماه‌های اخیر و برنامه‌های آتی  آن خبر داد. وی در بخشی از گزارش خود اعلام کرد: سرمایه شرکت از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سهام آسیاتک در شرکت‌های زیرمجموعه پرداخت و گفت:  اکنون ۶۷ درصد از سهام مجموعه رایمون مدیا، ۱۰۰ درصد از سهام عصر داده‌های آسیاتک، ۵۱ درصد از سهام داده‌های ابری امین آسیا و ۶۷.۷ درصد از داده‌پردازی معتمد تیس به آسیاتک تعلق دارد .

مدیرعامل آسیاتک با اشاره به بازار جهانی خدمات مرکز داده، افزود: هدف از افزایش سرمایه در حوزه Datacenter کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی خروج ارز از کشور در حوزه خرید اینترنت و نگهداری محتوا در کشور و افزایش رضایت صاحبان سرورها و تولیدکنندگان محتوا و ... است. در همین راستا درآمد حاصل از خدمات مرکز داده در سال جاری با ۱۶درصد افزایش به ۱۰۹ میلیارد تومان رسیده است.

از افزایش سرمایه آسیاتک تا افزایش سرما‌یه‌گذاری در حوزه Datacenter

وی با اشاره به تاریخچه فعالیت‌های آسیاتک و تبدیل آن از یک مجموعه تک محصولی به چند محصولی در حوزه ارتباطات، خدمات جاری و آتی مجموعه انتقال داده‌های آسیاتک را اینگونه معرفی کرد: خدمات پیامک (SMS) و فیبر نوری (FTTx) برای ما خیلی مهم است و برای آن برنامه‌ریزی روزانه داریم، حوزه موبایل که برای ورود به آن برنامه داریم و در حال رایزنی‌های لازم با وزارت ارتباطات هستیم. در حوزه TD-LTE یا اینترنت بی‌سیم مشغول ارائه سرویس هستیم؛ خدمات شبکه توزیع محتوا (CDN) و Cloud computing  که در شرکت امین آسیا و عصر داده‌ها مشغول ارائه خدمات هستیم و اینترنت اشیا که در مرحله R&D آن هستیم. ADSL   هم  محصول اصلی شرکت ماست که در حال ارائه آن هستیم و خدمات VDSL هم در برخی مناطق تجربه کردیم که به سبب تغییر نرخ ارائه فناوری آن، توسعه در حوزه فیبر را ترجیح می‌دهیم.   

در این مراسم، بازرس گزارشی درباره افزایش سرمایه شرکت ارائه کرد و سهامداران درباره افزایش سرمایه از محل سود انباشته و الحاق موضوع فعالیت جدید شرکت به ماده ۲ اساسنامه و ... تصمیم‌گیری کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز