خبرگزاری کار ایران

اعصابتان را با یک نوشیدنی طبیعی آرام کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۰۸۲

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت:میوه به خواص فوق العاده ایی دارد که چای آن اعصاب را آرام می‌کند.

به گزارش ایلنا، داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: میوه بِه را باید زمانی که کاملا رسیده باشد مصرف کنید و از خوردن نارس آن بپرهیزیم، همچنین بِه شیرین دارای طبیعت معتدل و بِه ترش دارای طبیعتی سرد و خشک است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود:افراد برای درمان حالت تهوع و استفراغ خود می‌توانند بِه را رنده و آب آن را قبل یا حین غذا خوردن مفید است.

حاج محمد خانی گفت: بانوان در ایام بارداری می‌توانند یک قاشق آب بِه و کمی زنجبیل را مخلوط و روزانه دو الی سه بار میل کنند، همچنین می‌توانند بِه را رنده و برقفسه سینه ضماد کنند.

او تصریح کرد: افراد برای تقویت قلب و آرامش اعصاب خود می‌توانند میوه خشک شده بِه ، سیب و گلابی را با هم یا جداگانه دم کنند و به جای چای استفاده کنند.

حاج محمد خانی ادامه داد:افراد برای درمان بی خوابی خود می‌توانند بِه خشک شده را چند ساعت در عرق بهار نارنج بخیسانند و قبل خواب هر دو را میل کنند این ترکیب بسیار خواب آور است.

او گفت: افزادی که دچار سرفه شده اند می‌توانند بِه را پخته و سپس آن را با کمی روغن بادام شیرین مخلوط کنند این ترکیب باعث کاهش سرفه می‌شود.

حاج محمد خانی بیان کرد: خوردن آب خام و پخته بِه خواص فراوانی دارد، از جمله خواص آب بِه پخته بهبود تنگی نفس است همچنین آب بِه خام کمک به اخلاط خونی از سینه، زیاد شدن حجم ادرار و بند آمدن خونریزی در افراد می‌شود.

او افزود:مصرف شربت بِه برای تقویت قلب و مغز، تقویت معده، درمان ورم شدید دستگاه گوارش بسیار مفید است همچنین این شربت شادی آور هم هست؛ افراد برای تهیه شربت بِه می‌توانند از آب بِه ترش و شیرین و یک پنجم مقدار آن شکر استفاده کنند.

حاج محمد خانی گفت: افرادیکه از خونریزی لثه خود رنج می‌برند می‌توانند میوه بِه را به مدت پنج روز در آب و سرکه بخیسانند و سپس با آب بدست آمده دهان شویه کنند.

او در پایان توصیه کرد:افرادی که یبوست دارند میوه بِه را کمتر میل کنند  یا مربای آن را که با عسل درست شده است استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز