خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

۱۳ درصد مرگ و میر در کشور ناشی از مصرف سیگار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۸۹۴

وزیر بهداشت با بیان اینکه متاسفانه ۱۳ درصد مرگ و میر در کشور ناشی از مصرف سیگار است، گفت: امیدواریم امسال نمایندگان مجلس مالیات بر سیگار را وضع کنند، چراکه وقتی سیگار گران شود میل به سیگار کشیدن کم می شود و ما امیدواریم در این شاخص بتوانیم رتبه برتر را کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حاشیه هفتمین همایش مرجعیت علمی درباره رتبه سلامت ایران در منطقه مدیترانه شرقی گفت: براساس تقسیم بندی WHo ما در منطقه مدیترانه شرقی قرار داریم و در بین همه کشورهایی که در این منطقه قرار دارد ما رتبه برتر را داریم.

وی با اشاره به حضورش در قاهره گفت: در کنفرانس منطقه ای Who که در قاهره برگزار شد جمهوری اسلامی در همه شاخص ها رتبه اول را داشت غیر از یک مورد آن هم شاخص مصرف سیگار.

وی ادامه داد: متاسفانه ۱۳ درصد مرگ و میر ما ناشی از سیگار است و امیدواریم امسال نمایندگان مجلس مالیات بر سیگار را وضع کنند چراکه وقتی سیگار گران شود میل به سیگار کشیدن کم می شود و ما امیدواریم در این شاخص بتوانیم رتبه برتر را کسب کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور چشمگیر کادر درمان در ایام اربعین گفت: وزارت بهداشت در همه صحنه های مردمی حضور داشته است در ایام دهه فجر نیز حدود ۱۲۴ غرفه فجر سلامت در روز ۲۲ بهمن در تهران پیش بینی شده است که اقدام به کنترل قند و فشار خون و ... می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز