خبرگزاری کار ایران

فیصل بن‌فرحان:

توافق برای احیای روابط، نشانه تمایل تهران و ریاض برای حل اختلافات از طریق گفت‌وگو است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۲۱۸

وزیر خارجه عراق از سفر قریب‌الوقوع همتای عربستانی خود به بغداد برای رایزنی در خصوص از سرگیری مذاکرات تهران و ریاض خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «فیصل بن‌فرحان» وزیر خارجه عربستان با اشاره به توافق تهران و ریاض برای از سرگیری روابط، گفت که این توافق به معنای حل و فصل همه مشکلات و اختلافات طرفین نیست.

وی در مصاحبه با رونامه «الشرق الاوسط»، تصریح کرد که توافق برای احیای روابط دیپلماتیک، تمایل مشترک دو طرف برای حل اختلافات از طریق ارتباط و گفت‌وگو را تایید می‌کند.

وزیر خارجه عربستان در این گفت‌وگو با اشاره به توافقات صورت گرفته اظهار داشت که به زودی منتظر دیدار با همتای ایرانی خود است.

فیصل بن فرحان افزود: «در حال آماده شدن برای از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور طی دو ماه آینده هستیم و برای ما عادی است که در آینده دیدارهایی داشته باشیم».

وی خاطرنشان کرد: «این توافق با حمایت و میانجیگری چین پس از چندین دور گفت‌وگو طی دو سال گذشته در عراق و عمان انجام شد».

بن فرحان در ادامه گفت: «عربستان به مسیر آرامش و کاهش تنش ادامه می‌دهد و نقش و مسئولیت خود را در ارتقای امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی درک می‌کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز