خبرگزاری کار ایران

درخواست سازمان های حقوق بشری از مراکش برای عدم تحویل معارض سعودی به ریاض

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۵۷۰

دو سازمان حقوق بشری از مراکش خواستند که یک معارض سعودی را به ریاض تحویل ندهد.

به گزارش ایلنا به نقل از العهد، دو سازمان دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل از دولت مراکش خواستند که پس از دستگیری معارض سعودی در فرودگاه این کشور در مسیر ترکیه او را به مقام های عربستان تحویل ندهد.

دیده بان حقوق بشراعلام کرد که مقام های مراکشی «حسن آل ربیع»،‌معارض سعودی را در فرودگاه این کشور در تاریخ ۱۴ ژانویه در حال عزیمت به ترکیه بازداشت کردند.

این سازمان اعلام کرد که مقام های سعودی به دنبال محاکمه آل ربیع به اتهام هماهنگی با تروریست‌ها برای کمک به او جهت خروج غیرقانونی از عربستان هستند.

سازمان عفو بین الملل نیز به نوبه خود از «عزیز آخانوش»، نخست وزیر مراکش خواست که آل ربیع را به عربستان سعودی تحویل ندهد. 

این سازمان تاکید کرده است که اگر آل ربیع  تحویل عربستان داده شود با خطر نقض حقوق بشر از جمله شکنجه و سایر بد رفتاری ها مواجه خواهد شد.

عفو بین الملل با بیان اینکه تحویل آل ربیع در سطح استرداد اجباری است، تاکید کرد که این اقدام  بر اساس قوانین بین المللی ممنوع است و رباط باید به قوانین بین المللی و کنوانسیون منع شکنجه پایبند باشد.

آل ربیع پس از دستگیری در فرودگاه مراکش در ۱۴ ژانویه در دادگاه این کشور حاضر و سپس به زندان تیفلت ۲ فرستاده شد.

این معارض سعودی در انتظار تصمیم گیری دادگاه تجدید نظر در رباط درباره تحویل وی به عربستان است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز