خبرگزاری کار ایران

عضو ارشد کنست:

اسرائیل می‌تواند تفاهم ایران و آمریکا را در صورت وجود نظارت دقیق، بپذیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۴۸۵

رئیس کمیته امور خارجی کنست، با اعلام این‌که چنانچه تفاهم احتمالی تهران و واشنگتن شامل ساز و کاری برای نظارت دقیق بر برنامه هسته‌ای ایران باشد، اسرائیل می‌تواند آن را بپذیرد.

به گزارش ایلنا، «یولی ادلشتاین» رئیس کمیته امور خارجی کنست، با اعلام این‌که چنانچه تفاهم احتمالی تهران و واشنگتن شامل ساز و کاری برای نظارت دقیق بر برنامه هسته‌ای ایران باشد، اسرائیل می‌تواند آن را بپذیرد. 

وی که با کانال۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: «این بیشتر شبیه به توافقی کوچک یا یک یادداشت تفاهم است و معتقدم در صورت وجود نظارت دقیق، اسرائیل می‌تواند با آن کنار بیاید». 

پایگاه «آکسیوس» نیز پیش از این گزارش داده بود که آمریکا، تروئیکای اروپا و رژیم صهیونیستی ماه فوریه گذشته درباره توافق موقت احتمالی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

آکسیوس به نقل از نمایندگان مقام‌های اسرائیلی و دیپلمات‌های غربی نوشت که در ماه فوریه، آمریکا با اسرائیل و تروئیکای اروپایی در خصوص «توافق موقت» در مورد برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده است.
به نوشته این پایگاه، چهار مقام اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی اعلام کردند که پیشنهاد مورد بحث، شامل لغو برخی از تحریم‌ها در صورت توقف بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران و به‌طور مشخص غنی‌سازی اورانیوم به میزان ۶۰ درصد بود.
بر اساس این گزارش، دولت بایدن در ژانویه رایزنی درباره رویکرد جدید خود را با شرکای ایالات متحده آغاز کرده و در ماه فوریه به اسرائیل و تروئیکای اروپایی یعنی فرانسه، آلمان و بریتانیا، درباره تغییر موضع خود اطلاع‌رسانی کرده است.
در ادامه آمده است که سه مقام اسرائیلی و دیپلمات‌های غربی، به آکسیوس گفته‌اند که مقام‌های ایرانی اعلام کرده‌اند که این روند پیش ا زاین کارساز نبوده و آنها خواهان توافقی نیستند که چیزی کمتر از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ میلادی داشته باشد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز