خبرگزاری کار ایران

گروه میدیا

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۲۸۳

گروه میدیا Midea ، با چشم انداز “نوآوری های بزرگ در زندگی” ، 52 سال پس از تأسیس ، فلسفه ایجاد زندگی بهتر با فناوری را دنبال و  حمایت کرده است. امروز، میدیا Midea به یک مجتمع علمی-فناوری و متخصص در زمینه خانه هوشمند، الکترومکانیک، تهویه مطبوع و ساختمان مانند چیلر های آب خنک و هوا خنک، اسکرو و اسکرال و مینی چیلر، فن کویل مدیا، بخش رباتیک و اتوماسیون و پیشرو در تجارت دیجیتال تبدیل شده است. در مقاله زیر به معرفی بعضی محصولات میدیا می پردازیم.

روفتاب پکیج میدیا

آیا تا به حال فکر کرده اید که یک واحد HVAC روفتاب پکیج میدیا چگونه کار می کند؟ خوب، در وهله اول یک واحد HVAC روفتاب پکیج میدیا چیست؟ واحدهای تهویه مطبوع روفتاب پکیج میدیا یا RTU معمولاً روی پشت بام ساختمان‌های تجاری کوچک مستقر می‌شوند تا گرمایش و تهویه مطبوع را برای مکان‌های مشخصی از ساختمان فراهم کنند. آنها به صورت یک بسته عرضه می شوند و از آنجایی که به راحتی از کارخانه مونتاژ می شوند، می توان آنها را به راحتی در کانال کشی ساختمان (جایی که هوا از آن عبور می کند) نصب کرد.

روفتاب پکیج میدیا برای چه مواردی استفاده می شود؟

روفتاب پکیج میدیا برای گرمایش و سرمایش ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شوند. در مقایسه با سیستم های داخلی، روفتاب پکیج میدیا در برابر آب و هوا و مقاوم هستند. این روفتاب پکیج میدیا را قادر می سازد تا از ورود زباله، باران، برف و حیوانات ریز جلوگیری کنند - اما فقط هوا از آن عبور می کند.

RTU ها نیز رایج هستند زیرا فضای کمتری مصرف می کنند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند. از آنجایی که بیشتر روی پشت بام ها قرار می گیرند، احتمال سرقت یا دستکاری آنها کم است. به همین دلایل است که اکثر ساختمان های تجاری مانند ادارات، بیمارستان ها و مدارس از سیستم های تهویه مطبوع روفتاب پکیج میدیا استفاده می کنند. یکی دیگر از بهترین تولیدکننده های روفتاپ پکیج شرکت اجنرال است.

روفتاب پکیج میدیا چگونه کار می کند؟

شایان ذکر است که اگرچه روفتاب پکیج میدیا کمی با سیستم های تهویه مطبوع داخلی متفاوت هستند، عملکرد اصلی یکسان است: آنها محل ما را در آن روزهای سرد، گرم و در روزهای گرم، خنک می کنند.

در حالی که برخی از روفتاب پکیج میدیا فقط گرم و سرد می کنند، برخی دیگر می توانند هر دو را انجام دهند.

چگونه روفتاب پکیج میدیا گرم می شود

یک تهویه مطبوع روفتاب پکیج میدیا، ابتدا هوا را با اتصال به یک عنصر گرمایش الکتریکی، یک پمپ حرارتی یا یک مشعل گازی گرم می کند. سایر RTU ها، اگرچه کمتر رایج هستند، از طریق مبدل حرارتی گاز مانند کوره گرما ایجاد می کنند. اگر روفتاب پکیج میدیا فقط خنک کننده باشد، یک سیم پیچ همراه با یک واحد تبرید تهویه مطبوع خواهد داشت و در اینجا چه اتفاقی می افتد:

  • هنگامی که از مبرد خارج می شود، گرما از سیم پیچ اواپراتور روفتاب پکیج میدیا عبور می کند.
  • با کاهش فشار، مبرد به مایع تبدیل می شود.
  • مبرد در حالی که هنوز به شکل مایع است و از طریق قوطی پخش می شود، گرما را از هوای گرم ساختمان می مکد.
  • هنگامی که گرمای هوا توسط مبرد مکش می‌شود، هوای خنک‌تر از طریق کانال تهویه مطبوع توسط فن اواپراتور به اتاق‌های داخل ساختمان منتقل می‌شود.
  • در این مرحله، مبرد گرم شده و به شکل گاز در می آید. در حالی که در این حالت است، به کمپرسور روفتاب پکیج میدیا باز می گردد تا گرما را خارج و تخلیه کند.
  • این فرآیند تا زمانی ادامه می یابد که دمای محیط ساختمان با دمای تنظیم شده توسط ترموستات و سایر کنترل های تهویه مطبوع هماهنگ شود.

چیلر اسکرو میدیا

کمپرسورهای اسکرو برای خنک کردن با آب سرد و تهویه مطبوع خنک کننده استفاده می شوند. در چیلر اسکرو میدیا خنک کننده با آب، کمپرسور در بالای تهویه مطبوع و در خنک کننده با هوا، کمپرسور در پایین سیستم چیلر اسکرو میدیا قرار دارد. رادیاتورهای داخلی چیلر اسکرو میدیاآب خنک معمولاً عایق هستند در حالی که در سیستم تهویه مطبوع هوا خنک نیستند. این نوع مبرد از اواپراتور هوای نرم خارج شده و از کمپرسور خنک کننده چیلر اسکرو میدیا عبور می کند. یکی از بهترین شرکت های تولیدکننده این محصول هایسنس است.

چیلر اسکرال میدیا

کمپرسور اسکرال بیشتر در چیلرهای هوا خنک میدیا استفاده می شود اما می توانید آنها را روی تهویه مطبوع آب خنک نیز پیدا کنید. معمولاً یک کمپرسور چیلر میدیا در این مدل برای پاسخگویی به بار خنک کننده کافی نیست، بنابراین چندین کمپرسور در یک بانک به هم متصل می شوند. از چیلر اسکرال در بعضی محصولات این سایت استفاده می شود.

سیستم VRF میدیا

انواع مختلفی از سیستم VRF وجود دارد.

VRF سه لوله ای

یک سیستم بازیابی حرارتی VRF سه لوله ای به کاربران امکان می دهد همزمان یک منطقه را گرم و دیگری را خنک کنند. یک سیستم VRF میدیا سه لوله می تواند برای مدیران تاسیسات در ساختمان هایی با نیازهای دمایی مختلط که در تلاش برای کاهش مصرف انرژی هستند مفید باشد. کاربردهای معمولی تهویه مطبوع سیستم VRF میدیا شامل ساختمان های چند خانواده، مجتمع های اداری بزرگ و ساختمان های بزرگ با کلاس های درس متعدد است.

VRF دو لوله ای

یک سیستم تهویه مطبوع VRF که معمولا از دو لوله استفاده می کند می تواند گرم و سرد شود، اما نه همزمان. هر دو سیستم VRF میدیا لوله مزایای خاص خود را دارند و لوله ها و اتصالات کوچکتر فرصت هایی را برای نشت ایجاد می کنند. نگهداری کمتر در طول عمر به معنای صرفه جویی بیشتر در سیستم VRF میدیا در دراز مدت است.

سیستم های خنک کننده VRF

سیستم های خنک کننده VRF به هوای بیرون متکی هستند (گاهی اوقات از کانال ها استفاده می کنند).

مزایای سیستم VRF میدیا چیست؟

اگر در حال ساخت و ساز یا خانه جدید هستید، در حال بازسازی یا ارزیابی مزایای یک پایگاه مشتری فعلی هستید، سیستم VRF میدیا می‌تواند برای رفع نیازهای تهویه مطبوع شما مناسب باشد.

نصب آسان سیستم VRF میدیا یکی از مزای آن است. کولر گازی بسیار سنگین است. اگرچه VRF فقط باید توسط متخصصان واجد شرایط و گواهی نصب شود، نصب سیستم VRF میدیا به تلاش فیزیکی بسیار کمی (بسته به نوع سیستم VRF) در مقایسه با دیگر سیستم‌های تهویه مطبوع نیاز دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز