خبرگزاری کار ایران

ترانسمیتر دما چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۱۵۴

ترانسمیتر دما واژه ای آشنا برای کسانی است که در محیط های صنعتی و یا کارگاه های مختلف مشغول به کار هستند؛ زیرا این تجهیز الکترونیکی در محیط های صنعتی کاربرد زیادی دارد. در بسیاری از مواقع در محیط های صنعتی مختلف به اندازه گیری دمای موجود در سیستم و یا دمای ایجاد شده بر اثر یک فرآیند نیاز است که در چنین شرایطی از دستگاه ها و تجهیزات مختلفی به منظور اندازه گیری دما استفاده می شود که تفاوت هایی با گیج دما یا ترمومتر عقربه ای و یکی از این تجهیزات ترانسمیتر دما نام دارد که از نظر ظاهری یک دستگاه بسیار کوچک و قابل حمل است.

به عبارت دیگر می توان گفت که از ترانسمیتر دما معمولا در مواقعی استفاده می شود که به کمک تجهیزات دیگر اندازه گیری دما مانند: ترموکوپل، اطلاعات دقیقی از دما به دست نیاید و سیگنال های کوچکی تولید شوند؛ در چنین مواقعی ترانسمیتر را به ترموکوپل متصل می کنند تا سیگنال ها تقویت شوند و امکان اندازه گیری دقیق دما وجود داشته باشد.

خرید ترانسمیتر دما از ابزار سنجش آریا

از آنجایی که ترانسمیتر دما در به دست امدن اندازه بسیار دقیق دما تاثیر زیادی دارد، امروزه استفاده از آن جایگزین روش های سنتی اندازه گیری دما شده است و در اکثر محیط های صنعتی به این منظور از ترانسمیتر در انواع مختلف آن استفاده می شود که انواع آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع ترانسمیتر دما بر اساس  شیوه نصب

ترانسمیتر دما بر اساس نحوه نصب شدن در دستگاه به 3 نوع مختلف تقسیم بندی می شوند که انواع آن از قبیل زیر می باشند:

استوانه ای و یا کله ای

ترانسمیتر دمای استوانه ای یا کله ای که به آن هدمونت نیز گفته می شود که سیگنال ها و دمای مقاومتی دریافت شده را به سیگنال های 4 الی 20 آمپری به کمک یک ساختار دو سیمه تبدیل می کند؛ این نوع ترانسمیتر دما در بخش بالایی سنسور قرار داده می شود و اندازه آن بسیار فشرده است؛ از طرف دیگر با توجه به اینکه ترانسمیتر هدمونت بر روی سنسور نصب می شود، هیچ نیازی به سیم کشی نخواهد داشت.

ریل مونت

ترانسمیتر هایی که بر روی ریل و یا داخل تابلو نصب می شوند را ترانسمیترهای ریل مونت می گویند.

فیلد مونت

نوع سوم ترانسمیتر دما از نظر نحوه اتصال فیلدمونت نامیده می شود که به صورت یکپارچه در سیستم مورد نظر نصب می شود و برای افزایش مقاومت این نوع ترانسمیتر معمولا آن را در یک محفظه فولادی ضد زنگ قرار می دهند.

بهترین برندهای ترانسمیتر دما

برای خرید هر نوع تجهیزاتی معمولا برند آن حرف اول را می زند و از اهمیت زیادی برخوردار است به گونه ای که حتی برای خرید یک ظرف پلاستیکی معمولی نیز مردم به برند آن توجه می کنند. حال ترانسمیتر های دما نیز از این موضوع جدا نیستند و نوع برند آنها تاثیر زیادی در جلب توجه مردم دارد؛ ترانسمیتر دما با برندهای مختلفی در کشور ما قابل تهیه هستند که هر یک از این برندها شرایط و ویژگی های مربوط به خود را دارند و برخی از بهترین انواع مختلف آن از قبیل زیر هستند:

 ABB

این نوع ترانسمیترهای دما توسط کشور سوئیس تولید می شوند و از بهترین انواع ترانسمیتر دما محسوب می شوند که در ایران نیز نمایندگی فروش برای این نوع ترانسمیتر وجود دارد وبه راحتی میتوانید آن را تهیه کنید. شرکت ABB  که تولید کننده این نوع ترانسمیتر دما abb است، به مدت 24 سال در لیست 500 شرکت برتر جهان قرار داشته است و این موضوع نشان دهنده کیفیت ترانسمیترهای تولید شده توسط این کمپانی است.

اندرس هاوزر

کمپانی اندرس هاوزر از دیگر شرکت های سوئیسی تولید کننده ترانسمیتر دما است که از اعتبار و شهرت بسیار زیادی در جهان برخوردار است که به واسطه نمایندگی فروش آن در ایران یعنی مجموعه: ابزار سنجش آریا میتوانید این برند ترانسمیتر دمای بسیار مناسب را تهیه کنید.

رزمونت

ترانسمیتر دما رزمونت از جمله ترانسمیترهایی است که توسط کشور آمریکا تولید می شود و از جمله برندهای زیر مجموعه شرکت امرسون به حساب می آید که امروزه محصولات تولید شده توسط این شرکت معتبر جهانی به سراسر دنیا ارسال می شود. برای تجهیر واحدهای صنعتی در کنار ترانسمیتر فشار از بعضی تجهیزات صنعتی دیگر مانند اینوتر شرکت اینوت استفاده می شود.

یوکوگاوا

اگر به دنبال محصولات ژاپنی و تهیه یک ترانسمیتر دمای ژاپنی هستید، برند یوکوگاوا از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود که توسط کشور ژاپن تولید می شود و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. خوشبختانه ترانسمیتر دما یوکوگاوا در کشور ما به راحتی قابل تهیه است و آن را میتوانید به واسطه مجموعه ابزار سنجش آریا تهیه کنید و در راستای اهداف خود به کار ببرید.

جومو

ترانسمیتر جومو و یا JUMO یکی از انواع آلمانی ترانسمیتر است و همان طور که می دانید آلمان یک کشور بزرگ صنعتی است که تمامی محصولات تولید شده توسط آن از کیفیت بسیار زیادی برخوردار هستند و شهرت جهانی دارند. لازم به توضیح است که این ترانسمیتر دمای آلمانی در کشور ما طرفدار زیادی دارد و از شهرت بسیار بالایی برخوردار است.

ویکا

کشور آلمان نه تنها در زمینه تولید ترانسمیتر دمای جومو بلکه در خصوص تولید برند ویکا نیز فعالیت دارد و ویکا از دیگر برندهای آلمانی ترانسمیتر به حساب می آید که به واسطه نمایندگی های فروش خود در ایران در دسترس هموطنان عزیز ما قرار گرفته است.

هانیول

در میان بهترین برندهای موجود باید به ترانسمیتر دمای هانیول نیز اشاره کنیم که از برندهای آمریکایی است و شرکت آن در شهر مینیاپولیس قرار گرفته است؛ با وجود اینکه عده زیادی می پندارند که این برند در ایران قابل تهیه نیست اما خوشبختانه امکان خرید آن در داخل کشور وجود خواهد داشت.

زیمنس

ترانسمیتر زیمنس از دیگر انواع ترانسمیتر دمای تولید شده توسط آلمان است که شرکت تولید کننده آن یعنی زیمنس از شهرت بسیار زیادی برخوردار است و سالیان بسیار زیادی است که این برند در جهان به شهرت رسیده است. زیمنس علاوه بر تولید ترانسمیتر های دما در زمینه تولید تجهیزات دیگر نیز فعالیت دارد که در بین انها ترانسمیترها نیز از کیفیت بی نظیری برخوردار هستند.

کلام پایانی

در خصوص خرید ترانسمیتر دما سعی کنید که آن را با بهترین برندهای ذکر شده تهیه نمایید تا به خوبی امکان استفاده از ترانسمیتر را داشته باشید و بتوانید به صورت دقیق اندازه گیری دما را انجام دهید و از سطح اختلاف آن در سیستم مطلع گردید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز